۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۵۵۴۱۵۶
امام جمعه موقت اهواز:

پیروزی انقلاب اسلامی مرهون مکتب اهل بیت است

آیت الله حیدری با بیان اینکه باید قدر انقلاب خود را بدانیم، گفت: علت اصلی و سبب پیدایش انقلاب اسلامی، اهل بیت(ع) هستند.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، در افتتاحيه حرم مرمت شده امام زاده سید صالح(ع) ایذه با اشاره به اینکه این سید صحیح النسب جایگاه خاصی دارد، ابراز داشت: قرب الهی این بزرگوار، دل های مردم را می کشد؛ از سوی دیگر محبت، کرم، مهمان نوازی و مظلوم نوازی مردم ایران این امام زاده ها را به این مناطق کشانده است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه مدفن این امامزاده از اصالت و ریشه دار بودن اسلام و ایمان مردم منطقه حکایت دارد، خاطرنشان شد: فرزندان و نوه هایتان را با محبت و ولایت اهل بیت(ع) و مذهب پاک تشیع پرورش دهید و میراث آبا و اجدادی خود را به نسل آینده بسپارید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ایام فاطمیه مظهر اهل بیت است، عنوان داشت: در حدیث کسا خداوند اصحاب کسا را با نسبت شان با حضرت فاطمه زهرا(س) به جبرئیل امین معرفی می کند؛ پس فاطمه زهرا(س) محور اهل بیت و حلقه وصل نبوت و امامت است.

آیت الله حیدری با بیان اینکه در صورت نبود مکتب اهل بیت انقلاب پیروز نمی شد، افزود: رابطه علت و معلولی و خادم و مخدومی بین مکتب اهل بیت و انقلاب اسلامی وجود دارد؛ یعنی علت اصلی و سبب پیدایش انقلاب اسلامی، اهل البیت(ع) هستند؛ همچنین در طول تاریخ هیچ قوم، ملت یا دولتی اینگونه که انقلاب اسلامی به این مکتب خدمت کرده است را سراغ نداریم.

وی ادامه داد: یکی از برکات و خدمات انقلاب اسلامی ترویج مذهب تشیع که همان اسلام ناب محمدی(ص) در تمام جهان و گرایش فوق العاده مردم به اسلام و ولایت اهل بیت(ع) است.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان شد: انقلاب اسلامی تحولات سیاسی و فرهنگی عظیمی را نه تنها در کشور و منطقه، بلکه در کل جهان ایجاد کرده؛ از این لحاظ باید قدر انقلاب خود را بدانیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جوانان این مرز و بوم در دفاع مقدس خون ها برای حفظ نظام و مرزهای کشورمان فدا کردند و اکنون فرزندان با بصیرت ایران اسلامی در دفاع از حرم ائمه اطهار سلام الله علیهم با خون خود امنیت کشور را بیمه کردند./9456/د103/ب1

ارسال نظرات