۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۵۵۴۸۹۹
رییس سازمان دارالقرآن کشور تاکید کرد؛

ضرورت گسترش فرهنگ قرآنی از حوزه های علمیه به جامعه

رییس سازمان دارالقرآن کشور گفت: گسترش فرهنگ قرآنی باید از حوزه های علمیه، طلاب و روحانیان به سراسر جامعه اسلامی انتقال داده شود و بر این اساس آثار بسیار ارزشمندی از این اقدامات در جامعه برجای خواهد ماند.
رییس سازمان دارالقرآن کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، مهدی قره شیخلو رییس سازمان دارالقرآن کشور ظهر امروز در دیدار با آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، بیان داشت: حوزه‌های علمیه با ترویج برنامه های قرآنی در جامعه اسلامی می توانند نقشه های شوم دشمن را نقش بر آب کنند.

رییس سازمان دارالقرآن کشور با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در حوزه های علمیه، گفت: برنامه های قرآنی، حفظ و توجه به قرآن کریم در حوزه های علمیه و در میان طلبه های جوان موضوعی بسیار مهم و قابل توجه است.

روحانیان و طلاب نسبت به انجام برنامه های قرآنی تلاش کنند

قره شیخلو خاطر نشان کرد: گسترش فرهنگ قرآنی باید از حوزه های علمیه، طلاب و روحانیان به سراسر جامعه اسلامی انتقال داده شود و بر این اساس آثار بسیار ارزشمندی از این اقدامات در جامعه برجای خواهد ماند.

رییس سازمان دارالقرآن کشور تاکید کرد: روحانیان و طلاب باید نسبت به انجام برنامه های قرآنی در جامعه اسلامی و به ویژه در هیات های مذهبی بیش از پیش تلاش کنند و مسؤولان نیز در راستای تخقق این اهداف بزرگ باید بیش از پیش تلاش کنند و گام های اساسی بردارند.

فعالیت بیش از 6 هزار موسسه قرآنی در نقاط مختلف کشور

قره شیخلو با اشاره به ظرفیت های علمی و با ارزش طلاب، روحانیان و حوزه های علمیه در سراسر ایران اسلامی، ابراز داشت: امروز طلاب حوزه های علمیه این ظرفیت را دارند که از آنها به عنوان اساتید قرآنی استفاده کنیم، اما متاسفانه تل به امروز این مهم آنگونه که باید در حوزه های علمیه مورد توجه واقع نشده است.

قره شیخلو در ادامه با اشاره به فعالیت بیش از 6 هزار موسسه قرآنی در نقاط مختلف کشور، گفت: امروز موسسات قرآنی کشور دارای سرانه فضای آموزشی ناکافی هستند و این کمبود عمده مشکلات این مراکز است.

کمبود اعتبارات از دیگر مشکلات موسسات قرآنی کشور

رییس سازمان دارالقرآن کشور کمبود اعتبارات را از دیگر مشکلات موسسات قرآنی کشور دانست و اظهار داشت: برگزاری برنامه های قرآنی مستلزم حمایت های همه جانبه از سوی دولت است و  تاکنون اعتبارات مصوب سازمان دارالقرآن کشور در سال جاری محقق نشده است.

به گزارش رسا، در استان مرکزی 300 موسسه و خانه قرآنی در نقاط مختلف مشغول به فعالیت هستند که شامل 180 خانه قرآن روستایی، 20 خانه قرآن شهری و 100 موسسه قرآنی است./842/پ203/ب1

ارسال نظرات