۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۵۵۵۹۶۰
امام جمعه موقت اردبیل:

سیره فاطمی لازمه شناخت حق و حقیقت است

حجت الاسلام فروغی گفت: برای شناخت حق و حقیقت نیازمند آگاهی از سیره و سنت نبوی حضرت فاطمه زهرا(س) است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدعلی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل امشب در جمع سوگواران و عزاداران شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد صفای بنی هاشم تبریز اظهار داشت: وجود مبارک و سراسر زندگانی دخت نبی مکرم اسلام(ص) توحید محض است.

وی با بیان این‌که برای شناخت حق و حقیقت نیازمند آگاهی از سیره و سنت نبوی حضرت فاطمه زهرا(س) است، خاطرنشان کرد: تاریخ گواهی می‌دهد؛ پس از ارتحال پیامبر گرامی اسلام حوادثی رخ داد که با انحراف امت رسول الله همراه بود، غصب فدک و خلافت مولای متقیان تنها بخشی از انحرافات قوم بوده است.

امام جمعه موقت اردبیل ادامه داد: در آن شرایط سخت حاکم که عرصه برای دخت نبی اسلام(ص) نیز تنگ شده بود؛ آن حضرت مدافع حقیقی حریم ولایت و امامت بود، چنانکه برای دفاع از مولای متقیان حضرت علی(ع) جان خود را فدا کرد؛ به عبارت دیگر آن بانوی مکرم اسلام توانست رهبری را زنده و ولایت را نهادینه کند.

حجت الاسلام فروغی تبعیت محض از ولایت را از مهمترین ویژگی‌ها حضرت فاطمه زهرا(س) دانست و افزود: اگر بتوان تنها این صفت عظیم را به معنای واقعی کلمه در جامعه نهادینه کنیم؛ بسیاری از مشکلات، اختلافات، تفرقه‌ها و خودخواهی‌ها از میان خواهد رفت و وحدت حقیقی در جوامع حاکم می شود.

وی با بیان این‌که درک عظمت، جایگاه و شأن حضرت زهرا(س) نیاز به معرفت نبوی و علوی دارد، تصریح کرد: از مضمون احادیث و روایات معتبر وارده این‌گونه بر می‌آید که عرشیان بر شأن دخت نبی اکرم(ص) غبطه می خورند؛ البته نباید تبیین ابعاد شخصیتی حضرت تنها در مسأله حجاب و عفاف خلاصه شود.

امام جمعه موقت اردبیل جامعیت شخصیت حضرت زهرا را الگویی برای تمام بشریت دانست و گفت: شخصیت آن حضرت در تمام دوران‌ها می‌تواند به عنوان خط مشی زندگی سعادتمند بشر در دنیا و آخرت مورد توجه قرار گیرد، چراکه مکتب تربیتی حضرت فاطمه(س) ضامن سعادت دنیا و شفیع قیامت است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات