۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۵۵۶۶۳۰
امام جمعه تبریز:

نظام تربیتی دانش‌آموزان فدای مسائل آموزشی نشود

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: رسالت وزارت آموزش و پرورش تنها در تدریس دروس پایه و مسائل آموزشی خلاصه نمی‌شود.
دیدار مسئولان آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار مربیان تربیتی آموزش و پرورش استان با تأکید بر این‌که مسائل آموزشی نباید فدای اصول تربیتی در مدارس شود، اظهار داشت: متأسفانه اغلب مدارس بدون توجه به مسائل تربیتی، تنها گرفتار ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان هستند.

وی با اشاره به این‌که نهاد آموزش و پرورش نقش مهمی در استمرار و انتقال باورها و ارزش های اعتقادی به نسل های جدید جامعه بر عهده دارد، گفت: حفظ و حراست از مرزهای اعتقادی، دستاوردهای انقلابی و تبیین ارزش های دینی در مدارس از اهداف تأسیس نظام امور تربیتی در آموزش و پرورش بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که شهیدان رجایی و باهنر بنیانگذاران نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش بوده‌اند، بیان کرد: مهم‌ترین اهداف آن بزرگان ترویج ایدئولوژی تربیت اسلامی در مدارس بوده است، چراکه در این صورت رسالت مهم تربیت نسلی همتراز با انقلاب اسلامی محقق می‌شود.

وی با بیان این‌که تربیت و پرورش مذهبی و انقلابی دانش آموزان یکی از مهم‌ترین برکات تأسیس نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش بوده است، افزود: مقابله با افکار طاغوتی و گروه های الحادی - انحرافی، جلوگیری از تفکرات غلط نسبت به دین و علم، گسترش تعلیم و تربیت اسلامی از جمله وظایف نهاد امور تربیتی است.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که انتقال ارزش های دینی و فرهنگی انقلاب به نسل جوان جامعه، تربیت دانش آموزان در فضایی دینی و زمینه سازی برای ورود نگرش های ارزشی به نظام آموزش و پرورش از دیگر وظایف نهاد بوده است، گفت: حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی مهم‌ترین وظیفه مربیان پرورشی و تربیتی در مدارس است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم شناخت و تربیت استعدادهای بالقوه دانش آموزان و جهت‌دهی در مسیرهای دینی، عقلی، اجتماعی و فرهنگی را از دیگر وظایف مهم نهاد تربیتی در مدارس دانست و ابراز کرد: رسالت وزارت آموزش و پرورش تنها در تدریس دروس پایه و مسائل آموزشی خلاصه نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عدم ورود به جریانهای سیاسی را یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت آموزش و پرورش دانست و گفت: البته این موضوع منافاتی با آگاهی سیاسی ندارد و باید معلمان و دانش آموزان از آگاهی لازم برخوردار باشند، اما این‌که برخی احزاب و جریان‌های سیاسی به دنبال استفاده ابزاری از این قشر باشند، غلط است.

 همچنین جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی در سخناین به ارائه گزارشی از فعالیت های پروشی و تربیتی در استان پرداخت و اظهار داشت: امسال ۱۳۰۰ جلسه گفتمان دینی به همت روحانیان اعزامی و بومی استان در مدارس اجرایی شده است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات