۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۵۶۹۴۵
قاضی پور:

ریشه‌کنی اختلاف طبقاتی و فقر در گرو اصلاح سبک زندگی مسؤولان است

نماینده مردم ارومیه در مجلس با تأکید بر این که تا سبک زندگی مسؤولان کشور اصلاح نشود، اختلاف طبقاتی و فقر در کشور ریشه‌کن نخواهد شد، گفت: رواج «اشرافی‌گری و امتیاز طلبی مسؤولان»، «بی‌مبالاتی به بیت المال» و «بی‌توجهی به طبقه مستضعف» در کشور منجر به ایجاد اختلاف طبقاتی در جامعه شده است
نادر قاضی پور

نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مسأله اجرای عدالت، اظهار داشت:‌ همان‌طور که ایشان فرمودند؛ در زمینه اجرای عدالت عقب افتاده‌ایم. بیشترین مشکلی که در اجرای عدالت وجود دارد، مسأله اشرافی‌‌گری در زندگی‌ روزمره برخی مسؤولان و دولتمردان است.

وی افزود: مسؤولی که دور از مردم باشد، نمی‌تواند مشکلات آنها را درک کند. مسؤولان اوایل انقلاب در منازلی ساده در پایین شهر زندگی می‌کردند و اما امروزه شاهد کاخ نشینی بسیاری از مسؤولان در شمال تهران هستیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که تا سبک زندگی مسؤولان کشور اصلاح نشود، اختلاف طبقاتی و فقر در کشور ریشه‌کن نخواهد شد، ابراز داشت: رواج «اشرافی‌گری و امتیاز طلبی مسؤولان»، «بی‌مبالاتی به بیت المال» و «بی‌توجهی به طبقه مستضعف» در کشور منجر به ایجاد اختلاف طبقاتی در جامعه شده و در نهایت فقرا روز به روز فقیر‌تر و ثروتمندان روز به روز غنی‌تر می‌شوند.

وی با تأکید بر این که رهبر انقلاب حامی اقشار آسیب‌پذیر جامعه است، تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان، بار دیگر مشکلات اقشار کم‌ درآمد جامعه را به مسؤولان گوشزد کرده و خواستار رفع سریع آن شدند.  

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: ایشان معتقدند باید فاصله طبقاتی در جامعه به سرعت کاهش یابد تا خانواده‌های ضعیف و کم‌برخوردار نیز بتوانند از امکانات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر این که احترام به قوانین بر همه ضرورت دارد، عنوان کرد: کم‌توجهی برخی از مسؤولان به اصل 40 قانون اساسی، مشکلات عدیده‌ای در جامعه پدید آورده است.

 قاضی‌پور با اشاره به آیاتی از قرآن گفت: بر اساس آیه 118 سوره مبارکه آل‌عمران و آیات پس از آن، اعتماد بر دشمن و دوستی با آن کار بسیار اشتباهی است.

وی طرح الحاقیه بر برجام را توطئه‌ای علیه نظام دانست و خاطرنشان کرد: گشودن هر بابی برای مذاکرات موشکی، خیانت به کشور و انقلاب محسوب می‌شود، چرا که امنیت ملی هیچ کشوری قابل مذاکره نیست و صنعت موشکی کشور نیز به مسائل دفاعی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران مربوط می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مذاکرات برجام برای هفت پشتمان بس است، اظهار داشت: مذاکره در هر زمینه‌ای با آمریکا کار عبث و بیهوده‌ای است، چرا که جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرد اما ایالات متحده بر عهد و پیمان خود وفادار نبود./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات