۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۵۵۷۱۹۱
حجت الاسلام اسکندری:

بصیرت سیاسی نیاز به خودسازی دارد/ حوزه انقلابی توأم با احساس مسؤولیت است

معان فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران گفت: بصیرت سیاسی نیاز به علم و آگاهی توأم با خودسازی و تربیت نفس دارد.

حجت الاسلام اسکندری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران در آغاز به کار دوره های تعالی اساتید بسیجی که صبح امروز ۱۲ اسفند در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت برگزار شد، گفت: در واقع بصیرت سیاسی به معنای تشخیص باطل آراسته شده به نیکی از حق و حقیقت واقعی است.

وی با بیان اینکه انسان وقتی میل به دنیا پیدا می کند تشخیص حق از باطل برای او مشکل می شود، اظهار کرد: در عین حال وقتی انسان با تقوا باشد و از طرفی به سلاح علم و آگاهی نیز مجهز باشد دچار انحراف نمی شود.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به این مطلب که بصیرت سیاسی نیازمند علم و آگاهی و از طرفی خودسازی و تربیت نفس است، بیان داشت: در واقع دوست داشتن دنیا راس همه خطاهای بشری است.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنان خود درباره حوزه انقلابی گفت: حوزه انقلابی احساس مسؤولیت دارد و برای تحقق حق قیام می کند.

وی ادامه داد: حوزه انقلابی در مقابل ظلم و ستم می ایستد و برای سلامت بشری فداکاری و گذشت می کند.

حجت الاسلام اسکندری در ادامه خطاب به اساتید بسیجی حوزه های علمیه گفت: در تبلیغ توجه به تربیت انسان ها و فرهنگ سازی نیاز است.

وی با بیان اینکه جامعه باید با سبک زندگی اسلامی نهادینه شود، خاطرنشان کرد: تربیت انسانها در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حقوق و پاسبانی از محیط زیست در شرایط امروز با توجه به آموزه های دینی حائز اهمیت است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران با اشاره به تربیت جنسی و هنری که امروز مغفول مانده است، تصریح کرد: درباره مسائل جنسی در شرایط امروز با افراط و تفریط هایی مواجهه هستیم که منجر به آسیب های اجتماعی شده که در همین راستا نیاز به تربیت افراد در این حوزه است./۹۳۴/پ202/ب1

ارسال نظرات