۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۵۵۷۴۲۳
مدیر مدرسه علمیه دارالسلام:

مؤمن هر اتفاقی را موهبتی از جانب پروردگار می داند

حجت الاسلام اسکندری گفت: برای شخص مومن هر حالتی و هر اتفاقی، امر خیر و موهبتی از جانب پروردگار عالم است.
صحیفه سجادیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین اسکندری تولیت و مدیر مدرسه علمیه دارالسلام در کلاس درس اخلاق که امروز در مدرسه علمیه دارالسلام برگزار شد، درباره بند ۲۴ دعای بیستم صحیفه سجادیه، گفت: معنای یرزق من یشاء بغیر حساب به این معنا نیست که خداوند سبحان نعوذ بالله بی حساب و کتاب کاری انجام دهد زیرا خداوند متعال بسیار حسیب و حسابگر است.

وی افزود: اگر در قرآن و روایات شریفه یرزقه من حیث لا یحتسب یا بغیر حساب به این معناست که حساب و کتابی که خداوند متعال انجام می‌دهد مانند محاسبات ما نیست.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام ابراز داشت: برای شخص مومن هر حالتی و هر اتفاقی خیر و موهبتی از جانب پروردگار عالم است و به تعبیر امام صادق(ص) حتی اگر مومن را قطعه قطعه کنند و یا بالعکس شرق و غرب عالم را مالک شود هر دو را خیر می‌بیند، مهم این است که انسان در شرایطی که قرار می‌گیرد بهترین و درست ترین کار را انجام دهد.

وی افزود: امام علی(ع) در ۲۵ سالی که به تعبیری ایشان را از حکومت خانه نشین کردند به امور سازندگی و کارآفرینی مشغول بود و از زندگی و سرمایه اندک خود بهترین استفاده را برای آخرت خود کردند و در زمانی که در منصب حکومت نشست در آن جایگاه نیز بهترین کارها و بهره‌وری‌ها را برای حفظ و توسعه دین اسلام و سنن پیامبر(ص) و خاندان ایشان داشتند.

حجت الاسلام اسکندری اظهار داشت: شان اصلی امام علی(ع) هدایت جامعه بود اما زمانی که دست آنها از اقدام کوتاه بود زندگی خود را اداره می‌کردند و هر کاری که به سازندگی جامعه اسلامی کمک می‌کرد انجام می‌دادند.

وی بیان داشت: در اینکه انسان، یک روزیِ بدون دردسری داشته باشد شکی نیست که بتواند فراغتی برای بندگی خدای متعال فراهم کند و فارغ از دغدغه های مادی و گذرای زندگی به تکالیف بندگی خود برسد، اما وقتی چنین زمینه ای وجود نداشته باشد آن گاه تلاش برای کسب روزی به منزله جهاد در راه خدا می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام ابراز داشت: بسیاری افراد حتی از کفش جفت کردن و چای ریختن در مجالس امام حسین(ع) به مقامات بالا رسیدند بنابراین مهم است بدانیم که در هر شرایط و زمانی بهترین کار چیست و چطور باید رفتار و عمل کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مومن مشتاق به لقای پروردگار عالم است و کسی که مشتاق به دیدار خداوند نباشد، خداوند نیز اشتیاقی به دیدار او نخواهد داشت./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات