۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۵۸۰۹۴
مسؤول مدرسه علمیه جعفریه بهشهر:

قلم و زبان طلاب باید مبلغ معارف اهل بیت باشد

مسؤول مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا بهشهر با تأکید بر این که وظیفه طلاب انجام عملی سودمند در مسیر اهل بیت(ع) است، گفت: طلبه شیعه وظیفه دارد دین و وظیفه خود را با هنر خودش نسبت به اهل بیت(ع) ادا کند.
مسؤول مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مرتضی ایازی، مسؤول مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا پنج شنبه شب در مراسمی که به مناسبت ایام ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) در این مدرسه علمیه برگزار شد با بیان این که همه مخلوقات عالم به راحتی صاحب فرزند می شوند و هیچ شرطی در این خصوص وجود ندارد، گفت: اما زمانی که نوبت به پیامبر گرامی اسلام رسید خداوند متعال شرایطی خاصی را برای نبی مکرم اسلام تعیین کردند.

وی با بیان این که تعیین این شروط نشان دهنده جایگاه رفیع حضرت فاطمه زهرا(س) است، افزود: پیامبر گرامی اسلام علیرغم این که مشکلات و گرفتاری بسیاری را در دوره ابلاغ پیام الهی و دعوت مردم به خیر و نیکی تحمل کردند، اما خداوند متعال کوثر را بی حساب و کتاب به ایشان عطا نکرده است.

حجت الاسلام ایازی با اشاره به این که تعیین آن شروط برای پیامبر گرامی اسلام به دلیل قدر دانستن جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) بود، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در بالاترین جای خلقت این هدیه ارزشمند الهی را به ایشان اهداء کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با بیان این که عقول عقلا و بزرگان عالم و بزرگان از وجود چنین بانویی متحیر ماندند، تصریح کرد: شناخت وجودی این بانوی بزرگ جهان برای کسی امکان پذیر نیست.

مسؤول مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا بهشهر با اشاره به این که نامگذاری ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان روز زن و مادر اقدام ارزشمند و سنت زیبایی است، خاطرنشان کرد: اما باید همه عالم و آدم را به نام این بانوی ارزشمند جهان نامگذاری کرد چون همه چیز این عالم مدیون این بانوی بزرگ هستند و حضرت زهرا(س)عزیزه عالم وجود است.

وی با بیان این که اگر همه عالم و آدم را به نام صدیقه طاهر(س) نامگذاری کنند باز هم کم است، تصریح کرد: عظمت و جایگاه این شخصیت بزرگ جهان بشریت تا جایی است که امام زمان(عج) وقتی می خواهند کاری انجام دهد الگوی ایشان زهرای مرضیه (س)است.

حجت الاسلام ایازی با اشاره به این که اسوه حسنه در ایشان وجود دارد و در انجام هر کاری می توانیم از ایشان الگو برداری کنیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه کسی قدر چنین بانوی با عظمتی را نمی داند که اگر کسی قدر ایشان را بداند همه مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی، آموزش و پرورش و سیاسی حل خواهد شد.

مسؤول مدرسه علمیه رستمکلا بهشهر با بیان این که این که رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند من روزی یک سال خود را از صدیقه طاهره(س) می گیرم خیلی مهم است، افزود: باید دقت کنیم که روزی یک رهبر کشور 80 میلیونی در میان یک قله ای آتش از وجود مبارک ایشان تأمین می شود یعنی این بانوی ارزشمند جهان بشریت در هر زمینه ای یک دریای بیکران هستند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که رفتار، کردار و اعمال طلاب زمانی که وارد حوزه شدند باید با گذشته متفاوت باشد، گفت: یک طلبه ای باید رفتار متمایزی از سایر افراد جامعه داشته باشد.

حجت الاسلام ایازی بالاترین مقام در جهان هستی را مقام رضای الهی دانست و با اشاره به این که مقامی بالاتر از این جایگاه نداریم، افزود: فردای قیامت بالاترین مقام در بهشت برای کسانی است که به رضای پروردگار می رسند.

مسؤول مدرسه علمیه رستمکلا بهشهر با گرامیداشت روز مادر، در سفارشی به طلاب گفت: ملازم پای مادر باشید تا بتوانید به بهشت بروید چون در این صورت هم دنیا و آخرت برایتان بهشت می شود.

وی با بیان این که البته هر کاری انجام دهیم ذره ای از زحمات یک مادر جبران پذیر نیست، افزود: نباید در فکر جبران باشیم بلکه باید تلاش کنیم پدر و مادر از ما راضی باشند چون اگر این رضایت وجود نداشته باشد، علامه دهر هم باشیم به جایی نخواهیم رسید.

حجت الاسلام ایازی همچنین در ادامه با تأکید براین که وظیفه طلاب انجام عملی سودمند در مسیر اهل بیت(ع) است، گفت: طلبه شیعه وظیفه دارد دین و وظیفه خود را با هنر خودش نسبت به اهل بیت(ع) ادا کند.

وی با بیان این که طلاب حوزه باید کاری ماندگار نظیر علامه امینی برای اهل بیت(ع) انجام دهند، افزود: طلاب باید با تقویت قلم و زبان خود معارف اهل بیت(ع) را در جامعه تبلیغ کنند.

حجت الاسلام ایازی با تأکید براین که طلاب باید جایگاه حقیقی حضرت علی(ع) و زهرا اطهر(س) را به جامعه به خوبی معرفی کنند، گفت: باید در این مسیر عمل، زبان و قلم ما باید در جهت معرفی چنین بزرگانی باشد./۱۳۱۷/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات