۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۵۶۱۱۸۷
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

انقلاب اسلامی تحقق بخش اهداف بعثت پیامبر است

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بعثت نبی مکرم اسلام در بعد فردی با هدف تهذیب و تزکیه نفس و در بعد اجتماعی نیز با هدف برقراری عدالت اجتماعی صورت گرفت، گفت: انقلاب اسلامی ایران در جهان امروز به عنوان منادی تمدن نوین اسلامی این دو امر مهم را محقق ساخته است.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام  سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جشن مبعث رسول گرامی اسلام در فریدونکنار، بعثت پیامبر گرامی اسلام را بزرگترین نعمت خداوند متعال دانست که وسیله نجات میلیاردها انسان از تاریکی ها شد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که مبعث از بزرگترین اعیاد مسلمانان و شیعیان جهان است، افزود: بعثت نبی مکرم اسلام موجب نجات انسان ها از ضلالت و گمراهی به مسیر هدایت شده است.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که واقعه بعث رسول اکرم(ص) را باید بزرگترین واقعه دینی و الهی در جهان دانست، خاطرنشان کرد: آغاز رسالت آخرین و کامل ترین دین الهی و معجزه جاویدان آخرین کتاب آسمانی یعنی قرآن کریم با بعثت پیامبر آغاز شده است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران همچنین ادامه داد: خداوند متعال در بعثت نبی مکرم اسلام بر مؤمنان منت گذاشت، چون از میان شما رسولی را انتخاب کرد که برای هدایت بشریت زحمت می کشد.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: روز مبعث در واقع روز برانگیختن خردهایی است که در تابود خرافه گرایی، هوس پرستی، هوا پرستی و بت پرستی گرفتار شده بودند.

امام جمعه فریدونکنار، مبثت نبی مکرم اسلام را روز نجات انسان ها از ضلالت، گمراهی و بدبختی و هدایت به سوی کرامت، اخلاق و رستگاری دانست و خاطرنشان کرد: با بعثت پیامبر گرامی اسلام ، مردم از بردگی و جاهلیت زمان نجات پیدا کردند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که تا قبل از بعثت نبی مکرم اسلامی خبری از اخلاق، دین، ارزش های الهی و کرامت انسانی در جامعه آن دوران نبود، تصریح کرد: جاهلیت، خرافه پرستی و بت پرستی آن دوران را فرا گرفته بود که با مبعوث شدن پیامبر گرامی اسلام، ارزش های دینی و کرامت انسانی به جامعه گمراه زمانه بازگشت.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام مردم را به توحید و خداپرستی دعوت می کرد و حامی مظلومان در سراسر جهان بود، بیان داشت: بعثت گرچه یک حادثه تاریخی  بود که در روز بیست و هفتم رجب در غار حراء بالای شهر مکه اتفاق افتاد اما یک جریان برای جهان بشریت و همه مردم دنیا است.

استاد حوزه علمیه مازندران از بعثت نبی مکرم اسلام به عنوان عید انسانیت عنوان کرد و گفت: چون هدفی که بعثت دنبال می کند نتیجه اش نجات بشریت  و انسانیت از همه  بدبختی های  دنیا و آخرت است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بعثت برای تکمیل اخلاق شایسته فردی و انسانی بوده است، خاطرنشان کرد: همان طور که در کلام الهی نیز آمده پیامبر گرامی اسلام مبعوث شدند تا مردم را تزکیه  و پاک کنند و از آلودگی ها برهانند و آنها را به اخلاق شایسته بیاراید.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام برانگیخته شدند تا تا ارزش های اخلاقی را در جامعه کامل و احیاء کنند، بیان داشت: نبی مکرم اسلام آمدند تا انسان را در ساخت و ساز فردی و معنوی به  رشد لازم  برسانند که از بدی ها و زشتی ها فاصله گیرند و در مسیر خوبی و پاکی گام بردارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هدف اجتماعی بعثت پیامبر بزرگ اسلام عدالت اجتماعی است، خاطرنشان کرد: تحقق عملی عدالت اجتماعی در جامعه امروز با بهره گیری از سیره نبوی تحقق پیدا خواهد کرد.

وی با بیان این که بعثت نبی مکرم اسلام در بعد فردی با هدف تهذیب و تزکیه نفس و در بعد اجتماعی نیز با هدف برقراری عدالت اجتماعی صورت گرفت، بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران در جهان امروز به عنوان منادی تمدن نوین اسلامی این دو امر مهم را محقق ساخته است./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات