۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۶۱۵۳۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

وظیفه دولت در تحقق شعار سال نصایح اخلاقی نیست

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که وظیفه دولت نصیحت اخلاقی نیست، گفت: فرهنگ سازی برای حمایت از کالای ایرانی وظیفه نهادهای فرهنگی است، وظیفه دولت در این خصوص بسترسازی است.
امام جمعه قائمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از مسؤولان به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: وظیفه دولت در بسترسازی به منظور تحقق شعار سال بسیار مهم و محوری است.

وی با بیان این که دولت باید با کنترل صحیح بازار و همچنین جلوگیری از واردات کالای به کشور به تحقق شعار سال کمک کند، افزود: اگر دولت به جای شعار دادن تنها به وظیفه خود عمل کند شاهد تحقق عملی مطالبات رهبری در سال جدید خواهیم بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که وظیفه دولت نصیحت اخلاقی نیست، خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی برای حمایت از کالای ایرانی وظیفه نهادهای فرهنگی است، وظیفه دولت در این خصوص بسترسازی است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که دولت که شعار فرهنگ سازی برای حمایت از کالای ایرانی را می دهد ابتدا خود باید برای تحقق این امر پیشگام شود، تصریح کرد: تنها شعار دادن برای عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری کافی نیست.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که مسؤولان ارشد کشور باید در اجرای مطالبات مقام معظم رهبری در سال جدید پیشگام باشند، خاطرنشان کرد: مخاطب رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها مردم نیستند بلکه مسؤولان نیز در این مسأله مورد توجه هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر فرهنگ زندگی همه مسؤولان کشور همانند مردم و به سبک ساده باشد و مصالح نظام و ملت را بخواهند به طور قطع وضعیت کشور سامان خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که نهادهای دولتی و ادارات سراسر کشور در گام نخست باید خرید هر گونه کالای خارجی را ممنوع اعلام کنند، خاطرنشان کرد: مطالبات مقام معظم رهبری تنها با بخش نامه و ابلاغیه محقق نمی شود بلکه همه مسؤولان بخش های مختلف کشور باید برای رسیدن به این مسأله هم قسم شوند.

امام جمعه قائمشهر با تأکید براین که مسؤولان نباید نامگذاری های سالانه رهبری را تنها یک شعار تلقی کنند، بیان داشت: این عناوین در ظاهر یک شعار است اما با بررسی ها و کارهای کارشناسی خبرگان این عرصه بر اساس نیاز و شرایط کشور صورت گرفته است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همه ما می دانیم وضعیت اقتصادی کشور شرایط خوبی ندارد و همین مسأله موجب فشار به اقشار مختلف جامعه به ویژه محرومان و مستضعفان شده است، افزود: مقام معظم رهبری با نگاهی جامع و اشرافی که به وضعیت کشور دارند عنوان حمایت از کالای ایرانی را با هدف رونق اقتصادی کشور و همچنین رفع معضل اشتغال برای امسال پیشنهاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که متأسفانه برخی سوء مدیریت ها در کشور موجب شد عده ای انقلاب را زیر سؤال ببرند، خاطرنشان کرد: انقلاب در ذات خودش دارای هیچ عیبو نقصی نیست بلکه همه مشکلات و ایرادات کشور از مدیریت نادرست است.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که با مطالعه دقیق وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) می توانیم با اهداف و آرمان های انقلاب عظیم ایران آشنا شویم، تصریح کرد: اگر مدیریت ها در کشورمان اصلاح شود به طور حتم مشکلات نیز در جامعه برطرف خواهد شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که نباید مشکلات و کاستی های موجود را به انقلاب نسبت داد، بیان داشت: اگر امروز مسؤولان به آنچه که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های خود متذکر می شوند توجه و عمل کنند مشکلات از پیش روی کشور برداشته خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که متأسفانه برخی مواضع ارزش ها و آرمان های انقلاب مورد فراموشی قرار می گیرد، گفت: اگر مسؤولان وصیت نامه امام خمینی(ره) را مطالعه و به رهنمودهای مقام معظم رهبری دل دهند مسیر انقلاب و نظام اسلامی را به خوبی پیدا خواهند کرد.

وی دنیا زدگی را یکی از آفت های مدیریت در جامعه ما عنوان کرد و افزود: باید با مرور گذشته و مدیریت های سال های ابتدایی انقلاب عمل به وظیفه کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند لزوم ساماندهی فضای کسب و کار، به عنوان زیربنای اقتصاد کشور، جزء وظایف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است، بیان داشت: باید کار با نیرو وانگیزه جوان دنبال و پیگیری شود، متأسفانه حرکتی که امروز در کشور شاهد آن هستیم ضعیف است و باید اصلاح شود./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات