۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۵۶۱۹۱۸
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

بقا و نفوذ مکتب حسینی بیانگر پیروزی امام حسین در واقعه عاشورا است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مکتب امام حسین(ع) در قلوب نفوذ کرده و این نشان از پیروزی حضرت دارد، گفت: امروز امام حسین(ع) برای همگان است و ربطی به مسلمان و غیر مسلمان بودن ندارد و این عظمتی است که خداوند به ایشان عطا کرده است.
حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت میلاد علمدار کربلا حضرت عباس(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) مردم را بسیار به روزه داشتن در ماه شعبان توصیه می‌کردند.

وی افزود: ایشان می‌فرمایند: زمانی که ماه شعبان فرا می‌رسید پیامبراکرم(ص) کسی را به داخل شهر می‌فرستادند تا فریاد بزند و بگوید شعبان ماه رسول خدا است و رحمت خدا بر کسی که مرا یاری کند؛ امیرمومنان علی(ع) در این زمینه می‌فرمایند: از زمانی که من این سخن را شنیدم روزه ماه شعبان من فوت نشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی ادامه داد: در حالات رسول خدا(ص) آمده حضرت تمام ماه شعبان و رمضان را روزه می‌داشتند؛ همچنین امام صادق(ع) می‌فرمایند: صدقه و استغفار در این ماه افضل اعمال است؛ امام علی(ع) در حکمت 416 می‌فرمایند: لازم نیست انسان چیزی برای بعد از خودت باقی بگذارد از این رو هر کار خیری که می‌خواهد انجام شود باید در زمان حیات خودش انجام شود و به امید دیگران این دنیا را ترک نکند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضرت می‌فرمایند: وارثان انسان دو گونه هستند یا با اموال به ارث رسیده کار خیر انجام می‌دهند که در این حالت خودشان سعادتمند می‌شوند و صاحب مال از ثواب آن بی بهره می‌ماند و یا آن که اموال ارثی را در مسیر باطل مصرف می‌کنند که در این هنگام صاحب مال در گناه آنان شریک خواهد بود.

وی با بیان اینکه همه فرشتگان و انبیای الهی از خداوند درخواست می‌کنند که به زیارت امام حسین(ع) بروند، گفت: روزی که زائران از زیارت امام حسین(ع) بر می‌گردند منادی ندا سر می‌دهد خدا گذشته شما را بخشید مجدد از نو شروع کنید؛ یکی از بهترین کارها آن است که افرادی که تمکن مالی دارند کسانی را که به زیارت امام حسین(ع) مشرف نشده‌اند را به زیارت ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با استناد به کلام الهی که می‌فرماید: ما در دنیا و آخرت پیامبران را یاری می‌کنیم، تصریح کرد: مراد از این کلام نفوذ پیامبران و اهل بیت(ع) در قلوب مومنان است. امام حسین(ع) در کربلا به شهادت رسیدند و به ظاهر دشمن پیروز میدان شد در حالی که پیروزی واقعی امام حسین(ع) بودند چرا که امروز بسیاری از مسلمانان و غیر مسلمانان ایشان را می‌شناسند و به حضرت ارادت دارند و این پیروزی است که خداوند به ایشان عطا کرده است.

این خطیب مشهور ادامه داد: برخی بزرگان بیان داشته‌اند بعید نیست اسم اعظم خداوند حسین باشد؛ همه اهل بیت(ع) کشتی نجات هستند اما سرعت کشتی نجات امام حسین(ع) غیر قابل توصیف است./813/پ203/ب1

ارسال نظرات