۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۵۶۲۵۳۸
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

جمهوری اسلامی هیچگاه به خاک کشوری طمع نکرده و نخواهد کرد

نماینده خبرگان سیاست قطعی جمهوری اسلامی را حمایت از مظلومان دانست و گفت: نظام مقدس ایران در هیچ دوره‌ای به خاک کشوری طمع نکرده و نخواهد کرد.
حجت الاسلام دیرباز

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،  بیان داشت: هر کشوری ادعا میکند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال کشورگشایی است، باید برای اثبات مدعای خود شواهد و مدارکی ارائه کند، رهبر معظم انقلاب و مسؤولان عالی نظام بارها نیت جمهوری اسلامی ایران را در کم و کیف ارتباط خود با کشورهای مختلف جهان بیان کردهاند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: نظام مقدس ایران در هیچ دورهای به خاک کشوری طمع نکرده و نخواهد کرد، از یک سو بر اساس شرع مقدس اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تعرض به خاک کشورهای دیگر حرام و ممنوع است و از سوی دیگر نیز قوانین بینالمللی چنین اجازهای به ایران نمیدهد.

رییس دانشگاه قم تصریح کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران عنوان میکند که پشتیبان مظلومان سراسر جهان است، از یک اصل مهم عقلی، فطری و انسانی تبعیت کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس قوانین بینالمللی ارتباطات میان کشورها باید مبتنی بر اصول و اخلاقی انسانی باشد، چرا که در غیر این صورت جوامع بشری از هویت اصلی خود خارج میشوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که ایران برای استقلال دیگر کشورها احترام قائل است، عنوان کرد: مسؤولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کردهاند که حوادثی که در کشورهای همسایه به وقوع میپیوندد، کم و بیش بر کشور ایران نیز اثر میگذارد. امنیت کشورهای همسایه با امنیت ایران در ارتباط است، از این رو ایران هیچگاه دوست ندارد کشورهای همسایه آسیب ببینند.

وی گفت: سوریه، عراق، فلسطین و لبنان مظلومانی هستند که تحت سیطره و ظلم مضاعف ظالمان قرار گرفتهاند، به همین جهت است که جمهوری اسلامی ایران به درخواست این کشورها پاسخ مثبت داده و آنها را یاری میکند.

نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حمایت از مظلوم به معنای سلطه و تصرف سرزمین آنها نیست، اظهار داشت: حمایت ایران از سوریه به این جهت است که دولت فعلی سوریه قانونی بوده و مورد حمایت اکثریت مردم این کشور است.

وی ابراز داشت: آمریکا، عربستان و متحدانش در حالی جمهوری اسلامی ایران را به کشورگشایی متهم میکنند که خود در حال حاضر حق حاکمیت کشورها را نقض کرده و به تمامیت ارضی سوریه، عراق و یمن تجاوز کردهاند.

رییس دانشگاه قم تصریح کرد: عمر چهل ساله جمهوری اسلامی ایران به خوبی بیانگر نیت حقیقی مردم این کشور است. مردم این سرزمین پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز به حق حاکمیت تمام کشورها احترام گذاشته و به هیچ کشوری تعرض نکردهاند و نخواهند کرد./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات