۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۵۶۳۱۶۰
امام جمعه شهرکرد:

انقلاب اسلامی ادامه دهنده راه انبیاء الهی است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ادامه دهنده راه انبیاء الهی است، گفت: انقلاب ما در پی انقلاب انبیا صورت گرفته و یک انقلاب مستقل و نو پدید نیست.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در دیدار با جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای این استان، با بیان اینکه توجه به عمران و آبادانی شهر و روستا و رفع مشکلات معاش و اقتصادی مردم باید مهمترین اولویت شوراها باشد، خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید زبان مردم باشند و مشکلات آنها را به گوش مسؤولان برسانند و پیگیر حل آنها باشند.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه همه ما در پیشگاه خداوند متعال مسؤول هستیم و باید پاسخگوی مردم باشیم، خاطرنشان کرد: منتخبین مردم باید به فکر منافع عموم باشند و منافع دیگران را بر منافع خود ترجیح دهند که داشتن این نگاه نیاز امروز کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه داشتن نگاه تنگ نظرانه و تک محورانه با منافع عمومی در تضاد است، ابراز کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به فکر حاکم کردن نگاه باز، جامع و عقلانی در بین عموم باشند و تا این نشود، مشکلات برطرف نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید اولویتهای هر منطقه از سوی شوراهای اسلامی شناسایی و مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: به یقین نه امکانات کشور آنقدر است که پاسخگوی همه مشکلات باشیم و نه امکانات استان؛ بنابراین باید با درایت و برنامه ریزی به فکر رفع مشکلات اولویت دار مناطق خود باشیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش بی بدلیل اعضای شوراهای شهر و روستا در فراگیر کردن امور فرهنگی در سطح جامعه، افزود: عرصه فرهنگی یک امر زیربنایی و مبنایی در انقلاب اسلامی است تا آنجا که می توان گفت اصل انقلاب فرهنگی بوده البته این به معنای نادیده گرفتن اقتصاد جامعه نیست زیرا اقتصاد چنان مهم است که سال هاست رهبر معظم انقلاب مسائل اقتصادی و رفع مشکلات اقتصادی را مهمترین اولویت کشور می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ادامه دهنده راه انبیاء الهی است، گفت: انقلاب ما در پی انقلاب انبیا صورت گرفته و یک انقلاب مستقل و نو پدید نیست؛ اصل مقصد همه انبیای الهی و اصل انقلاب مسأله فرهنگ بوده که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه فرهنگ به معنای عام مدنظر انقلاب است، ادامه داد: هنگامی که می گوییم انقلاب بر اساس فرهنگ شکل گرفته است یعنی سمت و سوی انقلاب آن است که جامعه صِبْغَهَ الله بشود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار نوروزی با کارگزاران نظام، گفت: ایشان در این دیدار فرمودند کلید حل مشکلات کشور تقواست، حال باید ببینیم تقوا کجای زندگی ها و جامعه مدیریتی ما و جامعه مردمی ماست؟

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید مسأله دین، تقوا، فرهنگ، سبقه الهی و رنگ الهی به خود گرفتن را جز برنامه قرار بدهیم و همه نسبت به آن مسؤولیم، اظهار کرد: در شوراهای اسلامی وقتی دور همدیگر می نشینیم حداقل به همان میزانی که برای رفع یک مشکل عمرانی محله مان حرف می زنیم برای رفع مشکل بی دینی و برای رفع مشکل بی تقوایی نیز حرف بزنیم و هر کدام نسبت به دین مدار کردن جامعه کاری انجام بدهیم./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات