۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۵۶۳۳۳۴
همزمان با میلاد با سعادت حضرت ولی عصر؛

۱۶ نفر از طلاب مدرسه علمیه امام صادق محمود آباد ملبس شدند

همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج) مراسم تلبس طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد برگزار شد.
تلبس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج) مراسم تلبس طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد بعد از ظهر امروز در این مراسم با بیان این که در این مراسم 16 نفر از طلاب موفق شدند لباس مقدس روحانیت را بر تن کنند، افزود: دارا بودن حداقل اتمام پایه پنجم برای پوشیدن لباس روحانیت ضروری است.

وی با بیان این که طلاب باید صلاحیت های لازم سیاسی، اخلاقی و فکری را دارا باشند، تصریح کرد: طلاب پس از شرکت در کارگاه تلبس، مصاحبه علمی و همچنین گزینش حکم تلبس دریافت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به این که پوشیدن لباس مقدس روحانیت سازوکارهای مشخص و معین قانونی دارد، بیان داشت: طلاب بدون رعایت این سازوکار و همچنین گذراندن مراحل علمی، کارگاهی و گزینشی نمی توانند لباس روحانیت را بر تن کنند.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد، اخذ حکم تلبس برای طلاب را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر طلبه ای که می خواهد لباس مقدس روحانیت را پس از گذراندن شرایط مشخص شده بر تن کند باید از معاونت تهذیب حوزه علمیه استان حکم تلبس را دریافت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود طلاب و روحانیان را سربازان امام زمان(عج) معرفی کرد و با بیان این که تقارن برگزاری مراسم تلبس طلاب با نیمه شعبان نیز به همین دلیل است، تصریح کرد: طلاب حوزه باید قدر این نعمت بزرگی الهی را بدانند که نام سرباز امام زمان(عج) را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان این که طلابی که لباس روحانیت بر تن می کنند باید مراقب اخلاق، رفتار، کردار و اعمال خود در جامعه باشند، خاطرنشان کرد: یک سرباز امام زمان(عج) باید به گونه زندگی کند تا الگوی جامعه اسلامی باشد.

مسؤول مدرسه علمیه محمود آباد با اشاره به این که سربازی برای حضرت آداب و شرایط خاصی را می طلبد که باید به آن توجه ویژه شود، تصریح کرد: امروز طلاب باید در تحصیل علم بیشتر تلاش کنند تا مورد رضایت حضرت ولیعصر(عج) قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت حفظ شأن و جایگاه لباس روحانیت از سوی طلاب تأکید کرد و گفت: طلاب نباید به گونه ای رفتار کنند تا خدای ناکرده موجب خدشه دار شدن این جایگاه رفیع در جامعه شود.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد با بیان این که امروز روحانیت نقش بسیار محوری در جامعه اسلامی دارند، تصریح کرد: گفتار، اعمال، اخلاق و علم یک طلبه و روحانی می تواند در حفظ و ارتقای جایگاه لباس مقدس روحانیت بسیار اثرگذار باشد./۹۵۰/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات