۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۵۶۴۶۷۵
امام جمعه بجنورد:

ساخت تمدن قرآنی در جهان افق آینده اسلام است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ساخت تمدن قرآنی و اسلامی افق آینده اسلام است و باید همه مسلمانان به‌ویژه قرآنیان و افرادی که دغدغه دین دارند در این راستا تلاش کنند.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، صبح امروز در آیین اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه بجنورد، اظهار کرد: طرح قرآن برای آینده مسلمانان این است که امت اسلام در همه حوزه‌ها عالی‌ترین باشند.

وی افزود: ساخت تمدن قرآنی و اسلامی افق آینده اسلام است و باید همه مسلمانان به‌ویژه قرآنیان و افرادی که دغدغه دین دارند در این راستا تلاش کنند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به آیه آخر سوره مبارکه فتح، اضافه کرد: در این آیه خداوند پایه‌های تمدن قرآنی را پایه‌ریزی و به آن اشاره می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: قرآن در این آیه از سوره فتح سیاست و دیانت را در کنار هم قرار داده و می‌فرماید مسلمان باید در برابر کفار قوی و باصلابت بوده و در مقابل مؤمنان مهربان باشد که این مسأله همان سیاست و دیانت داشتن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: پایه‌های تمدن قرآنی و اسلامی بر سیاست و دیانت نهاده شده و کسی که پیرو اسلام است باید بر حول این دو محور حرکت کند.

وی ادامه داد: امت اسلامی همانند دانه‌ای است که کشاورز در زیر خاک پنهان کرده است، این دانه زمین را می‌شکافد و رشد می‌کند و موانع را کنار می‌زند و خود را به روشنایی می‌رساند و روی پای خود می‌ایستد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: دشمنان در هر زمان برای رساندن آفت به نهال اسلام توطئه می‌کنند؛ اما مسلمانان باید با غلظت و صلابتشان توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و از غیظ آنها نهراسند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: جامعه اسلامی باید محکم و غلیظ باشد، روی پای خود بایستد و در برابر دشمنان و توطئه‌های آنها راهکار داشته باشد.

وی از قاریان قرآن خواست تا تنها به تلاوت، تدبر، حفظ و تعلیم قرآن اکتفا نکنند؛ بلکه به ساخت جامعه و تمدن نوین قرآنی و اسلامی در سرتاسر جهان فکر کنند./9314/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات