۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۵۶۴۹۲۰
حجت الاسلام والمسلمین اکرمی:

رمضان ماه برکت، رحمت و مغفرت است

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه رمضان ماه برکت، رحمت و مغفرت است، گفت: بالاترین و ارزشمندترین اعمال در این ماه مبارک اجتناب از گناه و معصیت است که با کنترل نفس میسر می‌شود.
سید رضا اکرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید رضا اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، شب گذشته در مسجد غدیر درباره فضیلت ماه رمضان، گفت: پیامبراکرم(ص) خطبه سنگینی درباره نحوه ورود و آداب ماه رمضان ایراد فرموده است.

وی افزود: ماه رمضان برای خود ویژگی‌هایی دارد یکی از ویژگی‌ها آن این است که نام این ماه در قرآن کریم ذکر شده در حالی که نام هیچ یک از ماه‌های قمری در قرآن بیان نشده است.

حجت الاسلام اکرمی وجوب روزه بر مسلمانان را از تاریخ هجرت آنان به مدینه بیان کرد و اظهار داشت: خداوند تا زمانی که مسلمانان در مکه بودند روزه را بر آنان واجب نکرد تا مسلمانان آرام آرام آمادگی روزه گرفتن در یک ماه را پیدا کنند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه رمضان ماه برکت، رحمت و مغفرت است، گفت: خداوند در این ماه قرآن را بر قلب نازنین پیامبراکرم(ص) نازل کرد و شبهای قدر را در ماه رمضان قرار دارد این ماه از آخزش تا پایانش سراسر برکت و مغفرت است.

وی ادامه داد: دعاهای بسیاری در این ماه وجود دارد تا انسان به واسطه آن خاشعانه و خاضعانه در مقام مناجات در محضر خداوند آماده شود.

حجت الاسلام اکرمی فلسفه گرسنگی و تشنگی در ماه مبارک رمضان را درک حال فقرا و تهیدستان دانست و گفت: انفاق و افطاری دادن به فقرا در این ماه بسیار سفارش شده است.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: حق فقرا در مال ثروتمندان نهفته شده پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: با گرسنگى و تشنگى خود در این ماه، گرسنگى و تشنگى روز قیامت را یاد کنید؛ به نیازمندان و بینوایانتان صدقه بدهید.

وی افزود: همچنین فرمودند: به بزرگان خود احترام و بر کوچک هایتان ترحم، و به بستگانتان نیکى کنید؛ زبانتان را نگه دارید؛ چشم هایتان را از آنچه نگاه به آن حلال نیست، بپوشانید.

حجت الاسلام اکرمی ماه رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی و تزکیه نفس دانست و گفت: خداوند ما را خلق کرده تا به خودسازی برسیم و به مردم خدمت کنیم و بالاترین و ارزشمندترین اعمال در این ماه مبارک اجتناب از گناه و معصیت است. انسان باید اعضا و جوارحش را از گناه حفظ کند تا از هرگونه فساد و تباهی در امان بماند و این امر با کنترل نفس امکان پذیر است./۸۱۳/پ202/ب1

ارسال نظرات