۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۵۶۵۹۲۸
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی:

آزادمنشی نشانه رحمت الهی بر زندگی انسان است

عضو هیأت‌ علمی جامعه المصطفی العالمیه آزادمنشی در برابر دنیا را از علائم لطف خداوند متعال به بنده توصیف کرد و گفت: فقیه بودن در دین از علائمی است که به‌عنوان نشانه‌های لطف الهی بر بنده در روایات بیان‌شده است.
رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی امروز در آیین ترتیل خوانی قرآن کریم آستان مقدس حضرت معصومه (س) که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره)  برگزار شد، با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: تجربه تاریخی آزادی خرمشهر در جریان جنگ تحمیلی برای امت اسلام نویدی از آزادی مظلومان عالم است.

عضو هیأت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه رزق را نعمت عمومی خداوند متعال برای تمام مخلوقات توصیف کرد و ابراز داشت:  در آیه 43 سوره احزاب نشانه های الطاف ویژه  خداوند متعال برای آن دسته از مومنان  که شکر نعمات الهی  را بجا می‌آورند بیان شده است، تا جایی که در این آیه شریف فرموده است «هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَمَلَائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَكَانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيمًا؛ اوست که با فرشتگان خود بر شما درود می‌فرستد تا شما را از تاریکی‌ها به‌سوی نور بیرون آورد و او به مؤمنان مهربان است.»

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) به بیان آثار و برکات سلام و درود خداوند و ملائک برای مؤمن بر اساس آیه ۴۳ پرداخت و عنوان داشت: اولین ثمره چنین  سلام و درودی برای انسان خروج از تاریکی، جهل و گناه و حرکت به‌سوی نور است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی رحمت الهی را دومین ثمره درود خداوند متعال و ملائکه بر انسان توصیف کرد و گفت: روز محشر وقتی انسان وارد صحرای محشر می‌شود فرشتگان بر مومن بخاطر بندگی خالصانه در پیشگاه خداوند متعال سلم و درود می فرستند.

استاد حوزه علمیه قم به بررسی نشانه‌های لطف الهی به بندگان بر اساس آیه ۴۴ سوره احزاب  پرداخت و اظهار داشت: یکی از نشانه‌های لطف الهی به بنده این است که بنده ذاتاً از گناه متنفر و به امور ثواب علاقه‌مند است.

عضو هیأت‌ علمی جامعه المصطفی العالمیه آزادمنشی در برابر دنیا را از دیگر علائم لطف خداوند به بنده توصیف کرد و گفت: فقیه بودن در دین از علائمی است که به‌عنوان نشانه‌های لطف الهی بر بنده در روایات بیان‌شده است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان این‌که مؤمن اگر عیب خود را به‌درستی بشناسد چنین شناختی برگرفته از لطف الهی به او است، گفت: قلب حزین به معنای قلبی که انعطاف دارد از نشانه‌های لطف خداوند متعال به بنده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی در ادامه به بررسی پیام‌های آیه 45 سوره احزاب پرداخت و اظهار داشت: خداوند در این آیه فرموده است «يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا؛ ای پیامبر (گرامی) ما تو را به رسالت فرستادیم تا (بر نیک و بدخلق) گواه باشی و (خوبان را به رحمت الهی) مژده‌ده‌ی و (بدان را از عذاب خدا) بترسانی.»

وی ادامه داد: رسول گرامی اسلام شاهد بر تمام اعمال است چنانکه از مجموع روایات چنین استنباط می‌شود که اعمال امت به پیامبر اکرم (ص) عرضه می‌شود تا جایی که امام صادق (ع) در همین باب به یکی از اطرافیان خود فرمودند با اعمال خود پیامبر اسلام (ص) را نرنجانید./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات