۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۶۶۴۶۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

وحدت رمز ارتقای جامعه اسلامی در شئون مختلف است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امروز همه باید در بهشت نظام اسلامی و نعمت ولایت فقیه با اتحاد و انسجام در پی ترویج اسلام و ارتقای جامعه دینی در شئون مختلف باشند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت و ضرورت وحدت در جامعه اسلامی، اظهار کرد: سنگ زیرین و اساس پیشرفت و توسعه پایدار نه‌تنها جامعه اسلامی بلکه هر جامعه‌ای، وحدت و انسجام درونی آن ملت است؛ ازاین‌رو وحدت برای جامعه اسلامی یک ضرورت انکارناپذیر است.

وی افزود: بر اساس روایات اسلامی اتحاد و انسجام در بین مردم سبب ایجاد جامعه بهشتی شده و از سوی دیگر تفرقه و اختلاف جامعه را جهنمی خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون تلاش کرده‌اند به شیوه‌های گوناگون در بین مردم شکاف و اختلاف ایجاد کرده و از این طریق به اهداف و مطامع شوم خود برسند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه سوءاستفاده از اختلافات اندک موجود در مذهب و تنوع قومی و قبیله‌ای و زبانی ازجمله راهکارهای دشمن برای ایجاد اختلاف در کشور است، افزود: این در حالی است که اگر هوشیار باشیم می‌بینیم که تنوع قومی و زبانی در کشور فرصتی برای همگرایی و ارتقای کشور در شئون مختلف است.

وی اظهار کرد: رسول گرامی اسلام در نخستین گام برای ترویج و تبلیغ اسلام در مدینه بین مسلمانان مهاجر و انصار پیوند برادری برقرار و این‌گونه جامعه اسلامی را بر اساس وحدت پایه‌ریزی کرد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: افزون بر این پیامبر گرامی اسلام کینه‌های قدیمی قومی و قبیله‌ای در مدینه را به وحدت و برادری بدل و تأکید کرد که هیچ فرق و برتری بین مسلمانان ازنظر قومی، قبیله‌ای، زبانی و غیره نیست؛ بلکه تقوا ملاک برتری است.

وی با تأکید بر پرهیز از اختلافات قومی و قبیله‌ای، افزود: امروز همه باید در بهشت نظام اسلامی و نعمت ولایت فقیه با اتحاد و انسجام در پی ترویج اسلام و ارتقای جامعه دینی در شئون مختلف باشند؛ اما افرادی که خلاف این رویه عمل می‌کنند یا نیروهای گرگ استکبار بوده و یا خودفروخته‌های موریانه نفاق محسوب می‌شوند./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات