۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۶۷۰۱۵
امام جمعه شهرکرد:

عدالت گرایی مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عدالت گرایی را مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر سبک زندگی، اداری، تجاری و کسب و کار امروزمان بر مبنای دین و اسلام باشد، بی عدالتی نخواهیم داشت و این یک اصل است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه شنبه، 12 خردادماه، در نشست با مسؤولان و فعالان دولتی استان که به میزبانی مهدیه مصلای شهرکرد برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های مدیریتی نظام اسلامی خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی انتقادپذیری مدیران یک اصل است؛ انتقاد و انتظار بین مسؤولان و مردم در انقلاب امری متقابل است و هر دو طرف باید ظرفیت داشته و صبر و بردباری را پیشه کنند.

امام جمعه شهرکرد، شنیدن سخنان مردم را اقتضای نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: مسؤولان باید رفتار و منش رهبر معظم انقلاب را در همه احوال الگوی خود قرار دهند و با شکیبایی به حرف مردم گوش دهند و در انتقادات آنها سعه صدر داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه آبادانی و ارتقاء استان باید مهمترین دغدغه مشترک مسؤولان و مردم باشد، اظهار کرد: ممکن است در استان اخلاف نظر و اختلاق سلیقه در زمینه های مختلف وجود داشته باشد، اما به یقین همه بر سر ارتقاء و آبادانی استان یک صدا خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، همدلی و هم افزایی را مهمترین نیاز امروز این استان بیان کرد و گفت: باید استان را به جایگاه اصلی خود برسانیم و این نیازمند وحدت درونی بین همه مجموعه ها است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عمل به وظایف لازمه جامعه ایمانی است، خاطرنشان کرد: باید وظایف دینی، سیاسی و اجتماعی خود را به خوبی بشناسیم و در جهت عمل آنها با همه توان وارد میدان شویم و تا این نشود، استان به رشد و پویایی نخواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام ارتحال امام(ره) اظهار کرد: این انقلاب تنها برای تشکیل حکومت برپا نشد بلکه مهمترین هدف شکل گیری آن حاکمیت دین خدا، زدودن گرد محرومیت از چهره اسلام، عزت بخشیدن به جهان اسلام، به عرصه آوردن زیبایی ‌های خلقت و عدالت و نمایش زیبایی ‌های دین بوده است.

امام جمعه شهرکرد، دنیاگرایی و اشرافی ‌گری را مهمترین آفت امروز جامعه اسلامی بیان کرد و ادامه داد: باید بکوشیم فرهنگ نماز اول وقت و جماعت در جامعه نهادینه شود چرا که اگر دلها با آب طاهر نماز شسته شود، دنیای متجاوز نخواهیم داشت و خادمانی خوب برای انقلاب خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عدالت گرایی را مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: به یقین تبعیض و بی عدالتی در نظام اسلامی جایگاهی ندارد؛ اگر سبک زندگی، اداری، تجاری و کسب و کار امروزمان بر مبنای دین و اسلام باشد، بی عدالتی نخواهیم داشت و این یک اصل است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه در نظام اسلامی باید پستها بر اساس توانمندی افراد تقسیم شود نه بر مبنای جریانات گروهی و حزبی، تصریح کرد: منافع گروهی، حزبی و جناحی بر منافع عموم حاکم نباشد، چرا که دین برای قومیت و ملیت ارزش قائل است.

وی عزت جامعه دینی و توحیدی را ضروری دانست و اظهار کرد: اگر تمام ارزش های انقلاب اعم از انس و عفت، وحدت، پیوند درونی زنده نگه داشته شود، دشمنان اگر چه  قدرتمند، راه به جایی نخواهد برد./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات