۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۶۷۰۸۲
استاد حوزه علمیه قم:

برخی برای دستیابی به قدرت هر گناهی را مرتکب می شوند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد گفت: انسان هر زمان که فریب شهوات، لذت‌ها و ریاست طلبی‌های دنیا را نخورد و از این دنیای فریب‌کار کنده شود، نشان دهنده این است که به بلوغ ایمانی رسیده است.
حبیب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد کارشناس دینی و استاد حوزه علمیه قم در سلسله جلسات معرفتی ماه رمضان که ظهر امروز در مسجد اعظم قم برگزار شد، به بیان نکاتی در باب معرفت حقیقی پرداخت و اظهار داشت: حداقل معرفت آن است که موجب زهد و روشن شدن دل شود، هرکس بر قلبش نور وارد شود، بزرگ شده و دلش باز می‌شود.

این کارشناس مذهبی با بیان این‌که بزرگی و بلوغ بر چند نوع است، گفت: نخست بلوغ جنسی است که در سن خاصی فرد به این بلوغ می‌رسد، بلوغ دیگر فهم و رشد اقتصادی است و در نهایت بالاترین بلوغ، عقلانی، فکری و ایمانی است که بلوغ واقعی محسوب می‌شود.

وی در تبیین علامت این بلوغ ایمانی عنوان کرد: انسان هر زمان که فریب شهوات، لذت‌ها و ریاست طلبی‌های دنیا را نخورد و از این دنیای فریب‌کار کنده شود، نشان دهنده این است که به این بلوغ رسیده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد با بیان این‌که عموم مردم، دنیا را جدی نگرفته‌ و در مقابل آخرت را شوخی پنداشته‌اند، گفت: سراسر دنیا، لهو و لعب و بازیچه است و نباید گول این دنیا را خورد، برخی همه سرمایه خود را در این دنیا قرار می‌هند و زمانی که فرصتی برای آنها باقی نمانده است، متوجه می‌شوند که باید از این دنیا کوچ کنند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) اوایل انقلاب که مردم شعار می‌دادند و خود را سرباز امام می‌نامیدند، می‌فرمودند، این شعارها ذره‌ای در من اثر نمی‌گذارد، چراکه وظیفه من انجام تکالیف الهی است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که دلبستن به خلق دنیا، کاری اشتباه و بیهوده است، گفت: طبق روایت هرکس به غیر خدا امید داشته باشد، خداوند امید او را قطع می‌کند، بنابراین دلبستگی به غیر خدا اشتباه بوده و راه به جایی نمی‌‌برد.

وی خدمت به مردم و امید بستن به آنها را دو مقوله متفاوت عنوان کرد و ابراز داشت: بایستی به مردم خدمت کرد، اما بایستی خداوند را تنها تکیه گاه خود قرار داد و مراقب فریب‌کاری دنیا و مردم بود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد با اشاره به برخی بی‌اخلاقی‌های مسئولان تصریح کرد: برخی برای کسب مقام و جایگاه، مرتکب هرگونه گناه، تبهکاری و بی اخلاقی می‌شوند، در انتخابات‌های مختلفی که در کشور برگزار می‌شود، مشاهده می‌شود که برخی برای تصدی پست و ریاست، انواع تهمت‌ها و دروغ‌ها را علیه رقیب خود بیان می‌کند تا چند صباحی بیشتر در کرسی قدرت بماند.

وی در پایان افزود: در قلب انسان مؤمن ذره‌ای حب ریاست وجود ندارد، کاش انسان فانی بودن دنیا را باور و توجه کند که دنیا تاکنون به کسی وفا نکرده است و اگر دنیا اهل وفا بود، اهل بیت(ع) به آن شایسته‌تر بودند./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات