۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۶۷۴۳۳
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

مسلمانان با قدم‌های خود خانه‌ بر سر صهیونیست ها خراب کنند

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر این‌که حمایت از مظلوم زمینه شفاعت قیامت از سوی شخص نبی گرامی اسلام است، گفت: ملت‌های مسلمان با قدم‌های خود خانه ‌بر سر رژیم صهیونیسم خراب کنند.
حجت‌الاسلام‌ رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امروز در محفل سخنرانی آستان مقدس حضرت معصومه (س) که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، در ادامه تفسیر سوره احزاب به پیام‌های آیه 55 اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مبانی مؤکد قرآن کریم حفظ حریم‌ها و حرمت‌ها (حجاب) از سوی بانوان جامعه اسلامی است.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی بابیان این‌که آیه 55 استثنائات حجاب را بیان می‌کند، ابراز داشت: حفظ حجاب در برابر پدر یکی از استثنائاتی است که دین مبین اسلام حدود حفظ حجاب را از زن برداشته، این در حالی‌ است که نباید نوع پوشش خیلی نامتعارف (جلف) باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه به بیان آثار و فضائل صلوات پرداخت و عنوان داشت: نبی گرامی اسلام (ص) فرمودند «روز قيامت، من پيش ميزان اعمال هستم، يعني که هر کس کفه سيئاتش (گناهانش) سنگین‌تر از کفه حسناتش (ثواب‌هایش) باشد، من صلواتی را که برايم فرستاده می‌آورم و در کفه حسناتش می‌گذارم تا آن‌که کفه حسناتش سنگین‌تر گردد.»

استاد حوزه علمیه قم عادت به حرف و کلام خوب را از آثار صلوات توصیف کرد و گفت: مؤمن باید توجه داشته باشد که عادت عدو است، این در حالی است که اعتیاد و سختی ترک آن برگرفته از همین عادت است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) قرب به خداوند متعال را از دیگر آثار صلوات دانست و اظهار داشت: تقویت حافظه از آثاری است که نصوص ثقلین برای صلوات ذکر کرده‌اند.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی صلوات را کفاره گناه توصیف کرد و گفت: پاک شدن برخی از گناهان از آثار صلوات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی به اعلامیه «با لفور» به‌عنوان یکی از عوامل تحکیم بنیان‌های رژیم کودک کش صهیونیستی اشاره کرد و ابراز داشت: کمک به مظلوم از تأکیدات شرع مقدس اسلام است این در حالی است که جهان اسلام در چند روز اخیر شاهد صدها شهید از مردم مظلوم فلسطین بودند؛ امروز فلسطین و فلسطینی ها نیازمند حمایت ملت‌های اسلامی هستند.

وی ادامه داد: امام راحل با نام‌گذاری جمعه آخر ماه رمضان به‌عنوان روز قدس زمینه حمایت همیشگی از این مردم را فراهم فرمودند؛ بر این اساس امت اسلام را به چنگ به ریسمان الهی و لبیک به ندای ولایت‌فقیه دعوت می‌کنیم. ایمان دائم مردم با قدم‌ها و فریادهای خود خانه را بر سر رژیم صهیونیستی خراب خواهند کرد.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی در ادامه به اعمالی اشاره کرد که رسول اکرم (ص) در مقابل آن حمایت خود را در روز محشر به‌عنوان تضمین شفاعت مؤمن قرار داده است و در این باره گفت: حمایت از مظلوم را از مصادیق اعمالی می‌دانند که روز محشر مؤمن در سایه حمایت از نبی گرامی اسلام (ص) از آن بهره مند خواهد بود این درحالی‌که احیاء سنت پیامبر اکرم (ص) و صلوات بر محمد و آل محمد از دیگر مصادیق این نوع از اعمال است.

استاد حوزه علمیه قم به بررسی چند مورد از موارد اذیت و آزار پیامبر پرداخت و گفت: اذیت عملی (شکستن دندان پیامبر اکرم (ص))، اذیت اقتصادی (جریان شعب ابی‌طالب)، اذیت گفتاری، اذیت اتهام و شبه افکنی را از مصادیق اذیت‌هایی است که قران کریم فاعل چنین اعمالی را لعن کرده است.

وی ادامه داد: اذیت امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) از دیگر مصادیق اذیت و آزار رسول گرامی اسلام است./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات