۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۵۶۸۰۲۴
نماینده خبرگان رهبری:

عالی‌ترین مضامین حقوق بشر در وصایای امام علی تجلی یافته است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: مدعیان حقوق بشر در غرب اگر عناد و کینه را کنار بگذارند و به دقت مضامین دینی و شیعی را مطالعه کنند، خواهند فهمید که اسلام چیزی جز توجه به حقوق بشر نگفته است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در ششمین جلسه بررسی آخرین وصایای مولای متقیان علی(ع) که در حوزه علمیه مراغه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از توصیه‌هایی که حضرت همواره بدان تأکید داشته است، همدلی و وحدت میان مسلمانان بوده است.

وی با بیان این‌که تأکید مولای متقیان بر این است که مؤمنان با مردم به خوشی و نیکی رفتار کنند همچنان که قرآن دستور داده است، افزود: امام علی(ع) می فرمایند؛ بر شما باد که بر روابط دوستانه ما بین خویش بیفزایید، به یکدیگر نیکی کنید، از کنارهگیری و قطع ارتباط و تفرقه و تشتت بپرهیزید.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که ترویج نیکوکاری در جامعه موجب از بین رفتن فقر و برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی می شود، گفت: حضرت فرمودند؛ کارهای خیر را به مدد یکدیگر و به اتفاق هم انجام دهید، از همکاری در مورد گناهان و چیزهایی که موجب کدورت و دشمنی میشود، بپرهیزید.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که توصیه دیگر حضرت در آخرین لحظات عمر شریفشان توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: این واجب دینی، ضامن اجرای دیگر احکام الهی است، اگر مردم نسبت به این فریضه الهی بی‌تفاوت باشند، جامعه به سمت انحطاط و سقوط خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که مولای متقیان در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر مصلحت‌اندیش و عافیت‌طلب نبود، افزود: حضرت فرمودند؛ امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید؛ نتیجه ترک آن این است که بدان و ناپاکان بر شما مسلط خواهند شد و به شما ستم خواهند کرد، آنگاه هر چه نیکان شما دعا کنند، دعای آنها برآورده نخواهد شد.

وی با بیان این‌که عالی‌ترین مضامین انسانی و اخلاقی در توصیه حضرت به فرزندانش مبنی بر قصاص قاتل خود تجلی یافته است، گفت: ایشان فرمودند؛ مبادا دست به کشتار بزنید به بهانه این که بگویید امیرالمؤمنین کشته شده و بدانید که در برابر من جز کشنده من کسی نباید کشته شود.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که حضرت در آخرین لحظات عمر نسبت به قاتل خود نیز مدارا داشت، ابراز کرد: ایشان به فرزندان فرمودند که نگاه کنید چون من از ضربت او از دنیا رفتم به او یک ضربت بزنید و او را مُثله نکنید که من از رسول خدا شنیدم که می فرمود، «از مُثله کردن بپرهیزید اگر چه به سگ گزنده و هار باشد».

وی با بیان این‌که عالی‌ترین مضامین حقوق بشر در وصایای مولای متقیان تجلی یافته است، افزود: مدعیان حقوق بشر در غرب اگر عناد و کینه را کنار بگذارند و به دقت مضامین دینی و شیعی را مطالعه کنند، خواهند فهمید که اسلام چیزی جز توجه به حقوق بشر نگفته است./۹۳۵/پ203/ب1

ارسال نظرات