۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۶۸۰۸۷
سعیدی در نطق میان دستور:

فرجام برجام، تجربه‌ای گرانبها و درس آموز است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه فرجام برجام تجربه‌ای گرانبها و درس آموز بوده، راه برون رفت از این ورطه سیاسی را اتکا به اندیشه داخلی حول محور درایت دانست.
زهرا سعیدی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه ۲۲ خرداد ماه سال ۹۷ در نطق میان دستور، گفت:امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با گذشت چهل سال از حیات طیبه خود شرایط خاص و حساسی را طی می کند و با یک پیچ بزرگ تاریخی روبرو هستیم، با نگاهی به صفحه بین الملل و صف آرایی خصمانه در منطقه می توان عمق دشمنی ها و برنامه ریزی معاندان برای توقف حرکت پر شتاب و رو به رشد نظام را می توان مشاهده کرد با این شرایط باید از گذشته عبرت گرفت و با هوشمندی و تلاش مضاعف مانع تحقق اهداف شوم دشمن شد به عنوان نمونه فرجام برجام تجربه ای گرانبها و درس آموز است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس دهم شورای اسلامی، ادامه داد: در فراز و فرود استراتژیک اخیر چه در عرصه بین المللی و چه در تعاملات داخلی آنچه بیشتر از پیش نمایان بوده تکیه به توان داخلی و اتکا به خویشتن بود و به راستی اعتماد و اعتقاد به توان داخل جوانان خوب این سرزمین، فکر و اندیشه داخلی حول محور درایت تنها راه برون رفت از ورطه سیاسی است.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ بارها نشان داده است مذاکره با هر گونه سازش در صورتی نتیجه‌بخش است که از موضع قدرت بوده و تضمین لازم را به دنبال داشته باشد، توان دفاعی و قدرت پویایی در زمینه‌های علمی و پژوهشی در خصوص استقلال سیاسی و استراتژیک حق مسلم مردم سرزمین من بوده و هست و هر گونه مذاکره در این خصوص بی برو وبرگرد باطل است.

سعیدی مبارکه اظهار کرد: امروز که رئیس جمهور آمریکا که جز فردی دلال مسلک و تاجر نیست خروج از برجام با هدف در منگنه قرار دادن ایران و وادار کردن ما به پذیرفتن محدودیت های بیشتر و تازه است به دولتمردان عرض می کنم بجای انتظار بازگشت شرکت های خارجی و نگرانی خروج آمریکا از برجام تا دیر نشده به توان داخلی اعتماد کنید.

وی خطاب به وزیر نفت تصریح کرد: تا کی می خواهید شرکت های خارجی را یک به یک جایگزین قبلی کنید؟ برای یکبار هم که شده به مهندسین و دانشمندان داخلی اعتماد کنید.

سعیدی مبارکه یادآورشد: اما قصه پر غصه فلسطین پاره تن جهان اسلام، امروز سرزمین معراج در آتش کینه و قصاوت رذلترین آدم های دوران می سوزد و صدایی از مدعیان حقوق بشر و نهادی بین المللی شنیده نمی شود و چندی پیش که خبر شهادت بانوی امدادگر فلسطین در حین امدادرسانی توسط رژیم پلید و جعلی موجی از نفرت در بین افکار عمومی ایجاد کرد و بار دیگر چهره مظلوم کش و خبیث سردمداران این رژیم را افشا کرد باید بگویم کجایید مدعیان حقوق بشر؟

وی عنوان کرد: به عنوان خادم مردم بشارت می دهم این رفتارها چیزی جز اضمحلال این رژیم را عاید آنها نمی کند، اما حکایت این روزهای رئیس جمهور منفور رژیم صهیونستی بیش از هر زمان اسباب انبساط خاطر و خنده فرهیختگان جهان را فراهم کرده است و این جانی و کودک کش از یک طرف به ملت ایران پیام دوستی می فرستد و ادعای همراهی می کند و از طرفی دوره گردی می کند تا به زعم خویش ایران اسلامی را منزوی سازد و اجماع جهانی علیه ایران شکل دهد زهی خیال باطل چراکه ملت ایران اعتنایی به این رفتارها نمی کنند و ذره ای از انزجار آنها از شمر زمان نتانیاهو کم نخواهد شد.

سعیدی مبارکه افزود: یکی از وظایف مهم نمایندگان در کنار قانونگذاری حق مطالبه گری به نمایندگی از مردم ودفاع از حقوق آنان در ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است لذا بهانه قرار دادن شرایط زمانی و مصلحت اندیشی نابجا به هیچ وجه برای پاسخگویی و رفع مشکلات مردم پذیرفتنی نیست، فلسفه حضور ما در این میان رفع مشکلات مردم و رسیدگی به آنها است بنابراین اگر قرار باشد هر روز به گرفتاری های مردم افزوده شود و همچنان تنگناهای اقتصادی و معیشتی گلوی ملت را بفشارد بودن ما در مجلس و سایر پست های اجرایی تشریفاتی و نقض غرض است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود افزود: مردم شهید پرور استان اصفهان که بیش از 23 هزار شهید باافتخار تقدیم نظام نموده اند و با تمام بی مهری های دولت های مختلف که در زاینده رود خشک شده و آمار بالای بیکاری استان نمود پیدا می کند می توان به حجب و ماخوذ به حیا بودن زن و مرد این استان پی برد.

سعیدی مبارکه خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: وعده زاینده رود به مردم استان اصفهان چه شد؟ رشد اقتصادی که گزارش می شود تولید محور نیست و رشد اقتصادی متکی بر خام فروشی اشتغالزا نخواهد بود.

وی در تذکر به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وضعیت آنتن دهی و اینترنت در شهرها، روستاها و جاده های مواصلاتی شهرستان مبارکه در عصر ارتباطات و اطلاعات  شایسه نیست.

سعیدی مبارکه در تذکر به وزیر نیرو یادآورشد: در خصوص تامین آب مزارع و باغات با بحران خشکسالی و بیکاری کشارزان مواجه شده ایم و تامین آب شرب روستاها و شهرهای استان اصفهان از مسئولان می خواهم که در مورد وضعیت آب در کشور تدبیری بیندیشند و بهانه به دست دشمنی که به خون مردم ما تشنه است، ندهند، چرا که دشمنی که به کودکان هم رحم نمی کند ادعای رفع مشکل بحران آب می کند.

وی در تذکر به وزیر راه و شهرسازی گفت: نسبت به رفع مغایرت دستورالعمل جدید ضوابط و شرایط تخصیص و بهره برداری از شرکت های حمل ونقل با بخشنامه و ضوابط کنترل اجرای فنی ناوگان حمل و نقل اجرایی نشده که می تواند باعث بروز حادثه و بحران شود بنابراین اقدام جدی در جهت رفع این مشکل انجام دهند.

سعیدی مبارکه در تذکر به وزیر اقتصاد و دارایی افزود: نسبت به پرداخت عوارض آلاینده به شهرداری ها و دهیاری های شهرستان مبارکه دستور تسریع دهند.

وی در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در خصوص پرداخت خسارت به کشاورزان غرب استان اصفهان اقدام کنید.

سعیدی مبارکه در تذکر به وزیر بهداشت گفت: در حوزه های بهداشتی و درمانی نسبت به تقویت خانه بهداشت و درمانگاه ها و تقویت نیروی پزشک متخصص در بیمارستان محمدرسول الله (ص) اقدام کنید.

وی تاکید کرد: چرا فروش خودروهای تحویل فوری و فروش اینترتی در چند ماه اخیر از سوی شرکت های خودروساز انجام نشده است و به صورت رانت و توزیع به عواملی که بازار سیاه دارند فروخته می شود افزایش قیمت 20 درصدی پذیرفته نیست و پشت این افزایش قیمت ها چه کسانی هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، از رئیس جمهور در خصوص اجرای بیمه روستاییان و عشایر اقدام شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در پایان از اعضای کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش که از سفر برای حضور در جام جهانی در جهت همراهی با مردم انصراف داده اند تشکر کرد./۸۵۶/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات