۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۵۶۹۲۰۵
امام جمعه تبریز:

موازی‌کاری نهادها در حوزه فرهنگ مطلوب نیست

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: جلوگیری از موازی کاری در حوزه فرهنگ ضروری بوده و شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی استان به دنبال حل این مشکل است.
سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر شنبه در دومین جلسه شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی استان اظهار داشت: تقویت فعالیت موسسه های قرآنی و جلوگیری از موازی کاری در این حوزه ضروری بوده و از اهداف تشکیل این شورا است.

رییس شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای گسترش برنامه ها و فعالیت های قرآنی در سطوح مختلف اجتماعی از سوی متولیان امر خاطرنشان کرد: نهادهای دست‌اندرکار باید زمینه تحقق مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور را فراهم کنند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه سهم استان آذربایجان‌شرقی از این تعداد حافظ قرآنی باید مشخص شود، تصریح کرد: در این زمینه آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان ورزش و جوانان و دانشگاه ها نقش زیادی بر عهده دارند.

همچنین محمدرضا موالی‌زاده، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با بیان این‌که ترویج فرهنگ قرآنی نیاز به اراده و عزم ملی دارد، اظهار داشت: باید فرهنگ قرآنی میان اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان ترویج یابد، در این راستا شورا از مؤسسه ها و مهدهای قرآن و عترت سراسر کشور حمایت می کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تأکید بر این‌که کار شورای فرهنگ عمومی سیاست گذاری، پیگیری و رصد کارها در حوزه فرهنگ قرآنی است، اظهار داشت: جلسات شورای فرهنگ عمومی و شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی باید در راستای تصمیم‌سازی کلان در عرصه فرهنگی فعالیت داشته باشد.

همچنین مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که آذربایجان شرقی در حوزه قرآن و عترت سبقه تاریخی دارد، اظهار داشت: علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان و علامه امینی صاحب اثر جاودان الغدیر برخاسته از این دیار هستند، امروزه مؤسسات متعدد قرآنی در آذربایجان فعالیت دارند.

وی با بیان این‌که باید با شیوه های فرهنگی و هنری آیات قرآن را در زندگی فردی و اجتماعی خود جاری کنیم، گفت: برون سپاری نهادهای فرهنگی با هدف مردمی کردن فعالیت ها و برنامه‌های قرآنی باید در راستای بهره مندی از توان سازمان های مردم نهاد در ترویج فرهنگ قرآنی صورت گیرد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات