۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۵۶۹۷۶۴
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

منابر و خطابه های روحانیت باید مستدل و محتوا محور باشد

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز در برابر آسیب های فرهنگی و اجتماعی جامعه نیازمند جریان سازی صحیح تبلیغی در جامعه هستیم، گفت: منابر و خطابه های روحانیت در شرایط امروز جامعه باید مستدل و محتوا محور باشد تا اثرگذاری بهتری داشته باشد.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم افتتاح اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدونکنار با بیان این که مسأله تبلیغ دین از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: هر چه در این مسیر مهم سرمایه گذاری شود به طور حتم اثرات مطلوبی در جامعه خواهد داشت.

وی با بیان این که رشد و تعالی دینی جامعه را مرهون تلاش های تبلیغی علما و بزرگان حوزه در ادوار مختلف تاریخ هستیم، افزود: کسانی که در مسیر تبلیغ احکام الهی گام بر می دارند به طور حتم نزد خداوند متعال از پاداش ارزشمندی برخوردار هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مبلغان دینی نباید نگران پاداش زحمات و مجاهدت های خود در عرصه تبلیغ دین باشند، بیان داشت: خداوند متعال وعده داده چنین افراد مجاهدی از اجز و پاداش دنیوی و اخروی برخوردار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با بیان این که دشمنان دین همه توان خود را برای تضعیف اعتقادات دینی مردم به کار گرفته اند، خاطرنشان کرد: باید با تبلیغ صحیح و هنرمندانه دین در جامعه به ویژه در میان نسل جوان، اثرگذاری هجمه های فرهنگی دشمن در جامعه را به حداقل ممکن برسانیم.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ترویج و تبلیغ اسلام و ارزش های انقلاب یک وظیفه و تکلیف دینی است، افزود: کسانی که در این مسیر ارزشمند گام بر می دارند نزد مردم نیز جایگاه والایی دارند.

وی با اشاره به این که تبلیغ در اسلام همان شغل انبیا و اولیای الهی است، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) نیز در دوران سخت گذشته به تبلیغ پیام الهی در میان مردم می پرداختند که این رسالت مهم امروز بر عهده مبلغان دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با بیان این که روحانیت با تلاش های خود مردم را به خدا و اسلام ناب آشنا می کند، افزود: دعوت مردم به دینداری کار ارزشمندی است که امروز بر عهده مبلغان دینی قرار دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان شجاعانه، مقتدرانه و آگاهانه احکام الهی را تبلیغ می کنند، بیان داشت: مروجان و مبلغان دین خدا از افراد جاهل، نادان، جاهل و حتی مغرض ترسی ندارند و با عشق و علاقه وظیفه خود را انجام می دهند.

وی با اشاره به این که امروز در برابر آسیب های فرهنگی و اجتماعی جامعه نیازمند جریان سازی صحیح تبلیغی در جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: منابر و خطابه های روحانیت در شرایط امروز جامعه باید مستدل و محتوا محور باشد تا اثرگذاری بهتری داشته باشد.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران نیز در این مراسم با اشاره به این که در حال حاضر 178 روحانی مستقر در شهرهای مختلف استان به فعالیت تبلیغی مشغول هستند، گفت: افزایش این تعداد روحانی با گسترش خانه های عالم روستایی از جمله برنامه های این سازمان است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از فعالیت سه هزار و 500 هیأت مذهبی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین سه هزار مداح برادر و خواهر نیز در مازندران حضور دارند که به فعالیت دینی و فرهنگی مشغول هستند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران همچنین به فعالیت 108 کانون فرهنگی تبلیغی در شهرهای استان اشاره کرد و افزود: همچنین در حوزه فعالیت های قرآنی نیز در حال حاضر 900 مرکز و مؤسسه قرآنی شهری و روستایی در مازندران داریم که در رشته های مختلف قرآنی مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام شکریان در ادامه از آموزش قرآنی بیش از نه هزار کادر متخصص در یک برنامه ده ساله در مازندران خبر داد و گفت: از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر از متخصصان در حال فعالیت در مراکز قرآنی هستند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات