۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۵۷۰۸۹۳
معاون نیروی زمینی ارتش:

ولایت فقیه، مردم و نیروهای مسلح ارکان اصلی نظام اسلامی هستند

معاون نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: ولایت فقیه، مردم و نیروهای مسلح سه پایه و رکن اصلی نظام اسلامی هستند که نقش آنها در شکل گیری و استمرار نظام اسلامی به یقین غیرقابل انکار است.
امیر سرتیپ علی سامانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، امیر سرتیپ علی سامانی، معاون نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، شامگاه یکشنبه، 17 تیرماه، در مراسم یادواره 220 شهید شهرستان فارسان، به تشریح مهمترین پایه ها و ارکان نظام اسلامی پرداخت و گفت: ولایت فقیه، مردم و نیروهای مسلح سه پایه و رکن اصلی نظام اسلامی هستند که نقش آنها در شکل گیری و استمرار نظام اسلامی به یقین غیرقابل انکار است.

سامانی، ولایت و رهبری را نخستین و مهمترین رکن نظام اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: تدابیر حکیمانه معمار کبیر انقلاب برای شکل گیری نظام اسلامی، تثبیت و استمرار آن، هدایت جنگ تحمیلی علی رغم همه تحریم ها همه مدیون هدایت های مدبرانه ولایت فقیه بوده که به لطف الهی امروز نیز ادامه دارد.

وی به نقش رهبر معظم انقلاب در دفع توطئه های دشمنان در سال های پس از انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: با افزایش عمر انقلاب، توطئه های دشمنان نیز روز به روز بیشتر شده اما به لطف الهی امروز ایران اسلامی در دنیا حرف برای گفتن دارد و این مرهون تدابیر داعیانه رهبر معظم انقلاب است که باید شکرگزار آن باشیم.

معاون نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با تأکید بر اینکه رکن دوم انقلاب بر پایه مردم استوار است، ابراز کرد: در همه صحنه های انقلاب، نقش مردم در پیشبرد اهداف غیرقابل انکار است؛ پیروزی و استمرار امروز انقلاب مرهون رشادت های مردم است و اگر مردم نبودند، انقلاب معنا پیدا نمی کرد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه حیات امروز انقلاب مدیون رشادت های مردم همیشه در صحنه است، اظهار کرد: تحریم، فشار اقتصادی و توطئه های دشمنان همه برای آن است که مردم را نسبت به نظام بدبین کنند اما زهی خیال باطل؛ به یقین دشمنان به اهداف شوم خود دست پیدا نخواهند کرد چراکه مردم ثابت کرده اند پشتیبان ولایت و انقلاب هستند.

سرتیپ سامانی، نیروهای مسلح را سومین رکن اصلی نظام اسلامی بیان کرد و افزود: به یقین اگر امروز دشمن جرأت نمی کند به کشور نگاه چپ بیاندازد به خاطر آمادگی تمام عیار نیروهای مسلح این مرز و بوم با پشتیبانی مردم و تدابیر رهبری است.

وی با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح این مرز و بوم هیچ گاه در برابر دشمن کوتاه نمی آیند، تصریح کرد: بدنه نیروی مسلح نظام اسلامی متشکل از عناصری مؤمن، متعهد، آماده، شجاع، ولایتمدار، سخت کوش و خستگی ناپذیر است که در همه حال آماده جان نثاری در راه ارزشهای اسلام و انقلاب هستند.

معاون نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به نقش کاربردی نیروهای مسلح در تأمین امنیت ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: نیروهای مسلح حامی منافع ملت ایران هستند و در این راستا خود را محصور در مرزها نمی بینند./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات