۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۵۷۲۳۶۹
مدیر مدرسه علمیه امام صادق:

حفظ قرآن سعادت ابدی انسان را در پی دارد

حجت الاسلام خطاط گفت: حضور در میان جمع عزیزانی که اهتمام ویژه نسبت به حفظ قرآن ورزیده اند مایه خرسندی است چرا که حفظ قرآن سعادت ابدی انسان را در پی دارد.
حجت الاسلام خطاط

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام عبدالامیر خطاط در سخنرانی بعدازظهر امروز که در مدرسه شهید طباطبایی اصفهان برگزار شد، گفت: مشکل جامعه امروز مشکل توحیدی است.

وی با عرض تبریک به مناسبت سالروز میلاد حضرت ثامن الحجج(ع) افزود: حضور در میان جمع عزیزانی که اهتمام ویژه نسبت به حفظ قرآن ورزیده اند مایه خرسندی است، شما عزیزان راه خوبی را برگزیدید چرا که حفظ قرآن سعادت ابدی انسان را در پی دارد.

حجت الاسلام خطاط با اشاره به حدیث معروف سلسله الذهب ابراز کرد: تاریخ به خوبی وقایع طول سفر امام رضا(ع) را تشریح کرده است، مأمون شخصی را مأمور کرده بود تا جزئی ترین رفتارهای امام هشتم(ع) را ثبت و ضبط کند و به مأمون گزارش دهد؛ مردم نیشابور اعتقادی به امامت حضرت رضا(ع) نداشتند بلکه ایشان را به عنوان یادگار پیامبر(ع) و عالم زمان می شناختند لذا از ایشان خواستند که حدیثی از پیامبر(ع) برایشان نقل کنند و امام رضا(ع) حدیث معروف سلسله الذهب را برای مردم روایت فرمودند.

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: مشکل جامعه امروز مشکل توحیدی است، عموم انسان ها خداوند را به گونه ای که دوست دارند می شناسند و در برابر اوامر و نواهی الهی تسلیم محض نیستند؛ بارها شنیده ایم که عده ای در کسوت روحانیت می گویند ما خدایی را که به خاطر یک تار مو یک انسان را به جهنم ببرد قبول نداریم.

وی اظهار کرد: مکتب اومانیسم یعنی مکتبی که اصالت را با انسان می داند در بین مسلمانان و پیروان مکتب تشیع نیز راه یافته است؛ ظلم به الله که در قرآن تحت عنوان شرک بالله آمده است از بزرگ ترین ظلم ها است؛ امام سجاد(ع) اصل حق را حق الله می دانند ولی اکثر مسلمانان بالاترین حق را حق الناس می دانند؛ هیچ حاکمیتی در جهانی که از آنِ خداوند است حق حکومت کردن ندارد؛ عبودیت پروردگار باید در تمام صحنه ها و عرصه ها مطرح و تثبیت شود.

حجت الاسلام خطاط خاطرنشان کرد: امام خمینی(ع) بالای سرشان تابلویی نصب کرده بودند که روی آن عبارت کلمه الله هی العیا نقش بسته بود یعنی بالاترین کلمه کلمه الله است؛ مدال افتخار در این جهان عبد خداوند بودن است و بالاترین ظلم جا به جا کردن خداوند از جایگاه خداوندی است چرا که این جا به جایی سبب تغییر جایگاه انسان از جایگاه بندگی اش می شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: یکی از چیزهایی که مورد ظلم واقع می شود ظلم در نیّات است کسی که اعمالش را برای غیر الله انجام دهد به خسارت عظیم دچار شده است؛ در روایت آمده است که در روز قیامت افرادی به سوی جهنم روانه می شوند و خطاب به آن ها گفته می شود چرا به جهنم فراخوانده شدید و آن ها پاسخ می دهند ما برای غیر خداوند عمل می کردیم.

وی در پایان تبیین کرد: شأن یکسری از اعمال این است که مطلقاً برای الله باشد که اگر در این کارها ریا کنیم مشرک هستیم؛ کارهایی که خدایی است باید برای خداوند باشد و کارهای خدایی شامل علوم و اعمال مختلفی می شود؛ مثلاً اگر کسی برای درمان بیماری اش به پزشک مراجعه می کند در واقع با درمان شدن جسمش دنیایش را از پزشک طلب کرده است و پزشک نیز دنیای خودش را به واسطه دریافت پول از بیمار تأمین می کند ولی شخصی که برای فهم یک مسأله فقهی به شخصی مراجعه می کند به دنبال تأمین آخرتش است پس اگر شخص پاسخ دهنده با نیت به دست آوردن دنیا سؤال آن سؤال کننده را پاسخ دهد، به خسارت بزرگی دچار شده است./۸۶۷/پ203/ب1

ارسال نظرات