۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۷۲۴۳۶
وزیر بهداشت:

نقش ائمه جمعه در آگاهی بخشی در حوزه سلامت غیرقابل انکار است

قاضی زاده هاشمی با اشاره به نقش ائمه جمعه در آگاهی بخشی به جامعه گفت: انمه جمعه توصیه به بهداشت به ویژه در بخش سلامت افراد در مقابله با بیماری های غیر واگیر از جمله قلب و عروق را در دستور کار قرار دهند، زیرا مصرف گوشت و کباب و کم تحرکی باعث برخی از بیماری هاست.
وزیر بهداشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیش از ظهر امروز در دیدار با امام جمعه شهرکرد، با اشاره به اجرای موفق طرح تحول سلامت از سوی وزارت بهداشت در این دولت خاطرنشان کرد: به لطف الهی اجرای موفق این طرح رضایت نسبی مردم را به همراه داشته است که جای شکرگزاری دارد.

وی رفع مشکلات بهداشت و درمان مردم را مهمترین اولویت این دولت برشمرد و افزود: در گذشته مشکلات بسیاری در این حوزه سبب نارضایتی مردم شده بود که با تلاش و همت دولت در جهت رفع این مشکلات با همه توان وارد میدان عمل شدیم.

قاضی زاده هاشمی اجرای طرحهای درمانی و بهداشتی در چهارمحال و بختیاری و شاخص های آن را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: شاخصه های سلامت و بهداشت در این استان نسبت به برخی از مناطق کشور بالاتر و رضایت بخش تر است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کاهش مرگ و میر نوزدان بدو تولد، مرگ و میر مادران باردار و بهداشت محیط را از مهمترین شاخصه های این استان در حوزه بهداشت و درمان بیان کرد و ادامه داد: نسبت تخت بیمارستانی به جمعیت این استان مطلوب است که تا 10 سال آینده نیازمند یک هزار و 500 تخت بیمارستانی در استان هستیم.

وی نقش خیران در توسعه کمی و کیفی حوزه بهداشت و سلامت کشور را غیرقابل انکار دانست و اظهار کرد: خیران 100 درصد از تعهدات خود را عمل کرده اند و از دولت و وزارت بهداشت و درمان در این زمینه جلوتر هستند.

قاضی زاده هاشمی، رفع مشکل بیکاری را مهمترین دغدغه امروز جامعه خصوصا جوانان بیان کرد و ادامه داد: به یقین با ایجاد اشتغال بخشی از مشکلات خانواده ها که سبب فشار و استرس بر آنها می شود، کاسته خواهد شد و در این بین نقش دولت غیرقابل انکار است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نقش ائمه جمعه در آگاهی بخشی به جامعه خاطرنشان کرد: انمه جمعه توصیه به بهداشت به ویژه در بخش سلامت افراد در مقابله با بیماری های غیر واگیر از جمله قلب و عروق را در دستور کار قرار دهند، زیرا مصرف گوشت و کباب و کم تحرکی باعث برخی از بیماری هاست.

گفتنی است دیدار با خانواده شهید مدافع حرم، نشست با اعضای هیأت رئیسه و اعضای هیأت علمی دانشگاه، افتتاح فاز الحاقی مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی شهرکرد، افتتاح طرح توسعه بیمارستان شهدای لردگان و اورژانش 115 این شهرستان از برنامه های سفر دو روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به چهارمحال و بختیاری است./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات