۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۵۷۳۹۲۱
امام جمعه تبریز:

مشکلات اقتصادی کشور را نمی توان کتمان کرد

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: مسؤولان تصمیم گیر درک می کنند که وقتی رسانه ها نسبت به انعکاس مشکلات مبادرت می کنند، گامی در جهت حل مسایل و پیدا شدن راهکارهاست.
سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، روزنامه مهدتمدن، امروز به مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار میزبان حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز بود که برای تبریک این روز و همچنین دیدار با اعضای تحریریه به صورت سرزده در محل دفتر این روزنامه حاضر شد.

بنابر این گزارش، در این بازدید که احمد جلیل پور مسئول روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان نیز حضور داشت، گزارشی از نحوه فعالیت روزنامه مهدتمدن ارائه شد و امام جمعه تبریز از نزدیک در جریان روند تولید محتوا و انتشار این روزنامه قرار گرفت.

روزنامه سراسری

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه جای انتشار یک «روزنامه سراسریِ واقعی» به محوریت تبریز و آذربایجان خالی است، گفت: تعداد زیادی از روزنامه های چاپ تبریز در زمان حاضر، هرچند عنوان سراسری را یدک می کشند اما با استانداردهای یک روزنامۀ یومیۀ سراسری فاصله دارند و از این جهت جای خالی چنین روزنامه ای احساس می شود.

وی با اشاره به اهمیت انتشار یک روزنامه سراسریِ واقعی در تبریز گفت: با تحقق این مهم می توان میزان اطلاع رسانی از آذربایجان شرقی در سطح کشور را ارتقاء داد.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: از ایجاد چنین موقعیتی، استقبال و حمایت می کنیم.

نقش خبرنگار

وی همچنین نقش خبرنگار در شادابی جامعه را تعیین کننده خواند و افزود: خبرنگاری حرفه ای پر از استرس است که در تمام مسایل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نقش آفرین است.

امام جمعه تبریز در تبیین انتظارات از خبرنگاران گفت: خبرنگار باید واقعیت ها را به جامعه منعکس کند و اگر در جاهایی نخواهد همۀ حقایق را بگوید دستکم نباید به دروغ متوسل شده و خدای نکرده دروغ پراکنی کند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: خبرنگاران باید تلاش کنند در جامعه نسبت به آینده امیدواری ایجاد کنند ضمن اینکه حتماً مشکلاتِ جامعه را بازتاب داده و مشکلات را به گوش مسئولان برسانند.

وی افزود: این جنبه از فعالیت خبرنگاران در شرایطی که امروز با مشکلات فزایندۀ اقتصادی مواجه هستیم، اهمیت بیشتری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: مسؤولان تصمیم گیر هم درک می کنند که وقتی رسانه ها نسبت به انعکاس مشکلات مبادرت می کنند، گامی در جهت حل مسایل و پیدا شدن راهکارهاست ضمن اینکه اساساً نمی توان مشکلاتی مانند نابسامان بودن وضعیت اقتصادیِ کنونی را کتمان کرد.

وی با ذکر مثالی گفت: در دو سه هفتۀ اخیر برخی حتی در جمع های خانوادگی 10نفره و با استفاده از ارز دولتی به کشورهای خارجی سفر می کردند و در کنار سیاحت، از رهگذر همین ارزهای دولتی سودی هم به جیب می زدند. من شنیدم برخی با همان هواپیمایی که رفته بودند، بازگشتند. در این شرایط رسانه ها باید بنویسند و بگویند تا مشکلات حل شود.

امام جمعه تبریز گفت: فشار در جامعۀ امروزی که بیشتر برای قشر محروم در مدت اندک و در اثر بی تدبیری دست اندرکاران اقتصادی کشور ایجاد شده باید مورد پرداخت رسانه ها قرار بگیرد تا راهکارهای لازم برای غلبه بر وضع نامطلوب فعلی تمهید و اجرایی شود. 

بصیرت مردم آذربایجان

نماینده ولی فقیه در استان همچنین در پاسخ به این سؤال که پیام آرامشِ حاکم بر استان در روزهای ملتهب اخیر چه است، گفت: مردم ما مردم بسیار خوب، عاشق کشور، وطن و رهبرشان هستند. این مردم نمی خواهند خون 10 هزار شهیدِ انقلاب و دوران دفاع مقدس پایمال شود و به همین خاطر، هم در اغتشاشات دی 96 و هم حوادث ماه ها و روزهای اخیر با بصیرت عمل کرده و به درخواست دشمن پاسخ مثبت ندادند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: پیام این عدم حضور در تجمعات و اغتشاشات اعتراضی البته این نیست که اشکالی وجود ندارد. بلکه مسئولان باید در راه حل مشکلات به خصوص مشکلات اقتصادی گام بردارند.

وی با بیان اینکه معضل بیکاری، تورم و نوسانات ارزی سه مشکل عمدۀ امروز هستند، اظهار کرد: مسئولان باید با برنامه ریزی مدون این مشکلات را حل کنند و راهکاری برای بهبود وضع موجود بیاندیشند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: آنچه اکنون اهمیت دارد این است که مردم احساس کنند که مسئولان در کنار مردم قرار گرفته اند و به حرف آنان گوش می دهند. این، مهم است که مردم احساس کنند مسئولان خود را از مردم جدا نمی بینند.

وی افزود: در این برهۀ زمانی ضرورت دارد مسؤولان در درون لایه های مردم و از جمله بازار حضور پیدا کنند و ضمن ارتباط گرفتن با طبقات مختلف، مشکلات را از نزدیک شنیده و برای رفع آن ها برنامه ریزی کنند.

نامه به سران قوا

حجت الاسلام والسلمین آل هاشم به نشست اخیر نمایندگان ولی فقیه در استان های شمال غرب کشور هم اشاره و اظهار کرد: در پایان این نشست ائمۀ جمعۀ چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان طی سه نامۀ جداگانه به روسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه مشکلات مردم استان های مزبور را منعکس کرده و تقاضای رسیدگی به این مشکلات را مطرح کردند.

وی دربارۀ مهم ترین مشکل فراروی توسعۀ استان های شمال غرب کشور هم گفت: فعلاً چالش عمده، نارسایی های اقتصادی است. اگر مشکلات اقتصادی حل و فصل شود مشکلات دیگر هم قابل حل است./۹۳۵/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات