۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۷۵۱۱۰
دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش جایی برای سیاسی بازی نیست

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه شعارزدگی یکی از مشکلات و آسیب‌ها در کشور است، گفت: نهاد مقدس آموزش و پرورش مکانی برای جناح بازی و سیاسی بازی نیست زیرا سیاسی‌بازی‌ها برای این نهاد سم است.
ملکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام سیدمجتبی ملکی، دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش ظهر امروز در دومین گردهمایی اعضاء کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان خراسان جنوبی اظهار داشت: برای تربیت نیروهای در طراز انقلاب اسلامی باید به سراغ آموزش و پرورش برویم زیرا آموزش و پرورش متولی امر تعلیم و تربیت است.

وی از حضور 13 میلیون دانش‌آموز و یک میلیون همکار فرهنگی در کشور خبر داد و گفت: با احتساب والدین دانش‌آموزان در مجموع آموزش و پرورش حدود 40 میلیون نفر مخاطب دارد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش افزود: حدود 40 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد اما همچنان آموزش و پرورش با مشکلاتی روبرو است که باید به این مشکلات توجه شود.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به توطئه‌های دشمنان، تصریح کرد: امروز دشمن فرهنگ کشور را مورد هدف قرار دادند و تمام هم و غم خود را برای نهاد فرهنگی به نام آموزش و پرورش می‌گذارند.

وی با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش در جهت اجرای سند تحول بنیادین دست نیاز خود را به سوی حوزه‌های علمیه دراز می‌کند اما این موضوع به معنای کنار گرفتن آموزش و پرورش نیست بلکه به معنای مشارکت طلبیدن تمام اقشار است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این سند در آموزش و پرورش به دنبال ایجاد تحول و دستیابی مراتبی از حیات طیبه دانش‌آموزان است و باید بستری فراهم شود تا دانش‌آموزان به مراتبی از این حیات طیبه برسند.

حجت الاسلام ملکی با بیان اینکه شعارزدگی یکی از مشکلات و آسیب‌ها در کشور است، اظهار کرد: نهاد مقدس آموزش و پرورش مکانی برای جناح بازی و سیاسی بازی نیست زیرا سیاسی‌بازی‌ها برای این نهاد سم است.

وی یکی از رسالت‌های حوزویان را فعالیت تربیتی، اعتقادی و اخلاقی دانست و افزود: رویکرد آموزش و پرورش دانش‌محوری بوده و است و برای اینکه رویکرد به تربیت‌محوری تغییر کند راه طولانی داریم./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات