۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۷۶۰۱۲
حجت الاسلام والمسلمین رشاد:

پوشیدن لباس روحانیت به منزله آماده شدن برای جهاد است

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با بیان اینکه لباس روحانیت جامه شهادت است، گفت: عمامه کفن شهادت و پوشیدن این لباس به منزله آماده شدن برای جهاد است.
جلسه درس خارج اصول آیت الله رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رشاد رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران، امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) که در همین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: عبا و عمامه لباس سربازی امام زمان(عج) است.

وی افزود: بر تن کردن این جامه شایستگی و توفیق می‌خواهد و اگر کسی شایسته این لباس نباشد در کمترین زمان از این لباس خارج می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با بیان اینکه لیاقت داشتن چیزی غیر از اخلاص است، اظهار داشت: افراد بسیار با اخلاص وارد این لباس شدند اما چون لیاقت نداشتند سلب لباس شدند.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه لباس روحانیت ردای کار، خدمت و نوکری امام زمان(عج) است، ابراز کرد: لباس روحانیت لباس افتخار و شرافت است.

وی در توصیه به طلابی که معمم شدند، گفت: شما باید با صلابت به وظایف عملی خود عمل کنید و بدانید که نوکری امام زمان(عج) لیاقت می‌خواهد و کسانی که نوکر امام زمان(عج) هستند افرادی گزینش شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد در پایان لباس روحانیت جامه شهادت است، خاطرنشان کرد: عمامه کفن شهادت و پوشیدن این لباس مانند آماده شدن برای جهاد است بنابراین با همه وجود سختی‌ها و مشکلات این لباس را تحمل کنید و هرگز از تن خارج نکنید./813/پ202/ب1

ارسال نظرات