۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۵۷۶۲۱۲
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا:

امروز بیش از هر زمانی نیازمند همدلی مردم و مسؤولان هستیم

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: متأسفانه شاهد کم‌کاری و قصور برخی از مدیران در بخش‌هایی از کشور هستیم، همین امر موجب شده که اصلاً به نیازها و مطالبات به حق مردم توجه نمی‌شود، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند همدلی مردم و مسؤولان هستیم.
حجت الاسلام علی سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، عصر روز گذشته در جشن بزرگ غدیر که در تالار اجتماعات مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، با تأکید بر شناخت اهمیت فلسفه غدیر، ولایت و امامت اظهار داشت: ولایت الهی به مثابه آب حیات بشریت است که پس از واقعه غدیر جریان یافته است.

وی با بیان این‌که بعثت پیامبران و رسول گرامی اسلام بدون فلسفه غدیر تکامل نمی‌یافت، خاطرنشان کرد: پیامبران بسترساز اصلی این تکامل بوده است، در حقیقت تکامل انسان در قالب بعثت رخ داد و مبنای شروع مقطع و آغاز جهانی شدن، مقطع بعثت بوده ولی تداوم آن دارای الزاماتی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی مهم‌ترین رکن ساختار بعثت را رهبری دانست و افزود: رهبران امت اسلامی بعد از ارتحال رسول اکرم(ص) باید بتوانند تداوم‌بخش رسالت بعثت باشند، از این روست که میان «خلقنا و ارسلنا» ارتباط وجود دارد و نمی‌تواند خالقیت را از شارعیت جدا کرد.

وی با بیان این‌که فریاد حضرت سیدالشهدا(ع) برای احیای اسلام ناب و تحقق بعثت جد بزرگوارشان بوده است، تصریح کرد: عاشورا احیاگر غدیر، بعثت، امامت و فریاد جامعه خفته بود، امروز پس از گذشت 1400 سال از واقعه غدیر اگر مردم نتوانند درست انتخاب کنند، ساختار نظام اسلامی برهم می‌ریزد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا شریعت را قانون مطلوب و همچنین امامت و ولایت را رهبری مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: برای جهانی شدن بعثت اسلام و حاکمیت آخرین ذخیره الهی بستر لازم است، امروز چهار نوع آمادگی برای ظهور شامل آمادگی فردی سبب‌ساز، آمادگی سیستمی، آمادگی منطقه‌ای و آمادگی بین‌المللی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر این‌که مهدویت در انتظار فرهنگ غدیر و عاشورا قرار دارد، تصریح کرد: اگر با تهدید و اخم ترامپ برخی‌ جا زدند، مگر می‌شود ادعای آمادگی برای ظهور کرد؟ البته مردم در خیلی از موارد عکس‌العمل خوبی داشتند ولی باید الزامات بعدی را نیز رعایت کنند.

وی اتکا به درون و تبعیت از ولایت را لازمه عبور از تحریم ها و تهدیدها دانست و ادامه داد: اگر بناست مشکلات حل شود، باید نگاه مردم نسبت به مدیران عوض شود چراکه ما نیاز به مدیران انقلابی در همه سطوح و قوه‌ها داریم، اگر مدیر انقلابی داشتیم پنج سال کاسه صبر برجام در دست نمی‌گرفتیم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با تأکید بر این‌که مردم در اتکای به درون نقش داشته و باید مدیرانی انتخاب شوند که معتقد به این درون‌زایی باشند، گفت: انتظار داریم قوای سه گانه تدابیر رهبری را اجرا می‌کنند، در حاکمیت دینی قوه مقننه و قضائیه مجاری تحقق تدابیر رهبری است و نباید مجلس شرایطی داشته باشد که در اجرای تدابیر تعلل کنند.

وی با بیان این‌که استقلال درونی نظام، درون‌نگر باشد، گفت: متأسفانه شاهد کم‌کاری و قصور برخی از مدیران در بخش‌هایی از کشور هستیم، همین امر موجب شده که اصلاً به نیازها و مطالبات به حق مردم توجه نمی‌شود، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند همدلی مردم و مسؤولان هستیم./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات