۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۷۶۸۲۳
مدیر حوزه علمیه مازندران:

توجه به پژوهش، راه حفظ و تقویت نشاط علمی در حوزه است

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مهم ترین راه های حفظ و تقویت نشاط علمی در حوزه توجه ویژه به برنامه های پژوهشی است، گفت: پژوهش به عنوان یکی از مهم ترین ارکان تحول علمی در حوزه باید مورد توجه جدی مسؤولان و مدیران مدارس قرار گیرد.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار مدیر، اساتید و طلاب مدارس علمیه مسجد جامع نکا با تبریک آغاز سال تحصیلی، این ایام را فرصت مغتنمی برای آغاز فصل جدیدی از علم آموزی در حوزه دانست.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که مدیران و اساتید نقش محوری در رشد علمی و معنوی طلاب بر عهده دارند، افزود: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور پرورش و تربیت طلابی مهذب و نخبه بهره گرفته شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همزمان با سال تحصیلی جدید فعالیت علمی 24 مدرسه علمیه در شهرهای مختلف استان به جز بابل آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود دو هزار و 500 طلبه از پایه اول تا دهم در این مدارس علمیه در حال تحصیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که خوشبختانه یک وحدت و همدلی خوبی میان مسؤولان، مدیران و اساتید مدارس علمیه استان وجود دارد، تصریح کرد: یکی از مهم ترین راه های موفقیت در حوزه وجود وحدت رویه میان مسؤولان و مدیران مدارس علمیه است.

مدیر حوزه علمیه مازندران، فرصت سوزی در حوزه را سدی در برابر پیشرفت های علمی دانست و خاطرنشان کرد: نباید فرصت های به وجود آمده را به راحتی از دست داد بلکه باید آن را مغتنم شمرد و در جهت رشد و تعالی علمی و معنوی حوزه بهره گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با بیان این که پیشرفت های امروز حوزه قابل مقایسه با گذشته نیست، تصریح کرد: حوزه پس از فراهم ساختن زیر ساخت های لازم امروز در پی کیفی سازی برنامه ها است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی به رشد و تقویت رشته های تخصصی در حوزه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مدارسی که زیرساخت های لازم را از لحاظ علمی، آموزشی و پژوهشی داشته باشند، مدیریت حوزه از راه اندازی رشته های تخصصی در این مدارس استقبال می کند.

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اساتید مدرسه باید تعامل و ارتباط بسیار نزدیکی با طلاب داشته باشند، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که خانواده ها فرزندان خود را برای تحصیل در مکانی که منتسب به امام زمان(عج) هست در اختیار ما قرار داده اند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در برخورد با طلاب باید نهایت عطوفت و مهربانی را لحاظ کنیم، بیان داشت: طلبه نباید دغدغه ای جز تحصیل علم در حوزه داشته باشد و این شرایط را مدیر و اساتید مدرسه می توانند برای طلاب فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه به مباحث اخلاقی و معنوی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: باید برگزاری مستمر دروس اخلاق در مدرسه با بهره گیری از توان و ظرفیت اساتید مجرب باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران همچنین با بیان این که اخلاق و معنویت در حوزه باید در اولویت همه برنامه ها قرار گیرد، افزود: علم وقتی در کنار اخلاق و معنویت قرار گیرد می تواند موجب رشد و تعالی یک طلبه شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز حوزه های علمیه باید طلاب را تربیت و پرورش دهند تا بتوانند الگوی جامعه باشند، خاطرنشان کرد: در شرایط امروز جامعه همه نگاه ها به سمت طلاب و روحانیان است پس باید به گونه ای درس خواند و رفتار کرد تا شأن و جایگاه روحانیت همانند گذشته در جامعه اسلامی حفظ بماند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه مدارس علمیه به مسأله مهم تحقیق و پژوهش اشاره کرد و گفت: مدارس علمیه باید در این خصوص طبق آیین نامه های ابلاغی از سوی مرکز و همچنین استان عمل کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مهم ترین راه های حفظ و تقویت نشاط علمی در حوزه توجه ویژه به برنامه های پژوهشی است، تصریح کرد: پژوهش به عنوان یکی از مهم ترین ارکان تحول علمی در حوزه باید مورد توجه جدی مسؤولان و مدیران مدارس قرار گیرد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات