۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۷۷۴۳۷
آیت الله سعیدی مطرح کرد؛

موکب داری، هنر ولایی و دینی/ اصالت های پیاده روی اربعین حفظ شود

امام‌جمعه قم موکب داری و پذیرایی از زائران اربعین را هنر ولایی و دینی دانست و گفت: اصالت‌های پیاده‌روی اربعین که حقیقت معرفت به امام حسین(ع) است باید حفظ شود.
 آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار ستاد اجرایی موکب 1080 آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در پیاده‌روی اربعین، جابر بن عبدالله انصاری را نخستین زائر اربعین تاریخ توصیف کرد و اظهار داشت: تاریخ برای درس آموزی به زائران اربعین اخلاص، صفا و الگوی زیارت جناب جابر را بیان فرموده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله  هدف از موکب داری را تسهیل امور برای زائران آیین پیاده‌روی اربعین دانست و افزود: اصالت‌های پیاده‌روی اربعین که حقیقت معرفت به امام حسین علیه‌السلام و قیام عاشورا است، باید حفظ شود.

امام‌جمعه قم با بیان این که موکب داری و پذیرایی از زائران اربعین هنر ولایی و دینی است، گفت: موکب داران از این هنر عاشورایی صیانت کنند.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر این‌که مواکب حدود و حقوق یکدیگر را حفظ کنند، ابراز داشت: ان شاءالله اربعین امسال نیز مواکب گوناگونی از همه کشورها برادرانه به زائران اربعین خدمت‌رسانی خواهند کرد./۸۳۷/پ202/ب1

ارسال نظرات