۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۵۷۷۸۸۰
مدیر کل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه تأکید کرد؛

ضرورت تقویت بصیرت و حفظ روحیه انقلابی طلاب

مدیر کل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه با تأکید براین که بحث بصیرت افزایی و حفظ روحیه انقلابی نیز در مدارس علمیه مورد توجه قرار گیرد، گفت: این موضوع مهم با برگزاری مستمر جلسات پرسش و پاسخ و همچنین کارگاه های بصیرتی پیگیری شود.
مدیر اخلاق حوزه های علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حسینی، مدیر کل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه امروز در نشست تبیین طرح جامع تربیت اخلاقی در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر به روند تدوین طرح جامع تربیتی در اداره کل اخلاق معاونت تهذیب اشاره کرد و افزود: در ابتدا طرح تشکیل شورای تهذیب به صورت آزمایشی در ده مدرسه علمیه کشور اجرایی شد که در ادامه، عدم تأثیر گذاری این طرح بدون یک برنامه جامع تربیتی مشخص شد.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که به طور حتم شورای تهذیبی مدارس بدون داشتن یک طرح جامع و مشخصی اثرگذاری خاصی نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: به همین دلیل در ادامه طرح جامع تربیتی با حضور کارشناسان خبره و برجسته سراسر کشور تدوین و تصویب شد.

وی بر ضرورت مشارکت اساتید در برنامه های اخلاقی، تربیتی و مشاوره ای تأکید کرد و گفت: در خود مدارس علمیه شهرستان ها ظرفیت های ارزشمندی وجود دارد که می توان از توان و ظرفیت آنها در برنامه های مختلف مدرسه بهره گرفت.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که برگزاری مستمر دروس اخلاق موضوع بسیار مهمی است که مورد توجه و نظر همه بزرگان است، گفت: باید در از ظرفیت بالای علمای شهرستان ها در برگزاری دروس اخلاق بهره گرفته شود.

مدیر کل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که نشست صمیمی مدیر، اساتید با طلاب جدی گرفته شود، گفت: باید روابط مدیر و اساتید با طلاب به گونه ای باشد تا آنها بتوانند حرف های خود را به راحتی بیان کنند.

وی همچنین بر ضرورت برگزاری کلاس های فوق برنامه و برنامه های مهارتی در مدارس علمیه تأکید کرد و افزود: علاوه بر این ارتباط مدیر با خانواده های طلاب باید خیلی مورد توجه قرار گیرد چون اهمیت دارد.

حجت الاسلام حسینی دیدار مستمر با علما را امری ضروری دانست و گفت: متأسفانه یکی از آسیب هایی که در حوزه های علمیه وجود دارد عدم بهره مندی از علا و بزرگان دینی شهرستان ها است که باید بیشتر از محضر چنین شخصیت هایی بهره اخلاقی و علمی گرفته شود.

مدیر کل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه از عدم اعزام اساتید دروس اخلاق به شهرستان ها در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: این موضوع در راستای بهره مندی استان ها از ظرفیت اساتید اخلاق و علمای شهرستان ها صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که بحث بصیرت افزایی و حفظ روحیه انقلابی نیز در مدارس علمیه مورد توجه قرار گیرد، گفت: این موضوع مهم با برگزاری مستمر جلسات پرسش و پاسخ و همچنین کارگاه های بصیرتی پیگیری شود.

حجت الاسلام حسینی همچنین با بیان این که تشکیل حلقه های تربیتی که در دوره میثاق طلبگی وجود داشت نباید در مدارس علمیه متوقف شود، افزود: باید این حلقه ها الزاماً برای پایه های نخست به صورت هر هفت نفر یک استاد به طور جدی دنبال شود.

مدیر کل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه با بیان این که اساتید در کنار وظیفه استادی خود یک مربی و الگوی خوبی نیز برای طلاب به شمار می روند، گفت: یک استاد باید دقت کند که رفتار، اعمال و اخلاق او می تواند در شکل گیری اخلاق و رفتار یک طلبه بسیار اثر گذار باشد.

حجت الاسلام حسینی همچنین بر ضرورت بهره گیری از توان و ظرفیت طلاب در برخی برنامه های مدارس علمیه تأکید کرد و افزود: هر گاه یک طلبه در درون مدرسه فعال شد آن حوزه پویا خواهد بود و در غیر این صورت مدرسه با همه امکانات و شرایط حاکم پویایی خود را از دست خواهد داد./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات