۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۷۷۸۹۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رویکرد نهادهای فرهنگی ریشه‌دار کردن اعتقادات و باورهای مردم باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: همان‌گونه که رهبری هم تأکید کردند باید در دهه پنجم انقلاب اسلامی، ریشه‌دار کردن اعتقادات و باورهای مردم در دستور کار نهادهای فرهنگی باشد.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، بر استفاده حداکثری از فرصت معنوی امامزادگان تأکید کرد.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند دهه پنجم انقلاب اسلامی، دهه ریشه‌دار کردن باورها و اعتقادات مردم است که این مهم باید مورد نظر همه مدیران دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی قرار گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: یکی از جایگاه‌هایی که می‌تواند برای اجرای کلاس‌های آموزشی، پرسش و پاسخ به شبهات دینی و اعتقادی مورداستفاده قرار گیرد، بقاع متبرکه است، ازاین‌رو می‌توان برای استحکام‌بخشی به اعتقادات دینی مردم جامعه به‌ویژه جوانان در آن مکان‌ها همت بیشتری کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: اگر مباحث اعتقادی، توحیدی و معرفتی مردم در مکان‌هایی نظیر بقاع متبرکه احیا شود، زیارت آن‌ها از امامزادگان و بقاع متبرکه با معرفت‌تر انجام خواهد شد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: ریشه زیارات ما در بقاع متبرکه دنباله اعتقاد دینی و قلبی ما به مسئله امامت و ولایت است، به همین دلیل باید درزمینهٔ استحکام اعتقادات بیشتر برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: هرچه اعتقادات دینی مردم بیشتر و مستحکم‌تر شود موقوفات آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در پایان از مدیران نهاد اوقاف و امور خیریه استان خواست تا نسبت به بازخوانی وقف نامه‌های گذشتگان و نیت آن‌ها در وقف اموالشان همت کرده، انگیزه آن‌ها را در این خصوص احصا کرده و آن انگیزه‌ها را به نسل جدید انتقال دهند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات