۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۵۸۱۷۲۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رعایت ادب در برابر اساتید سبب برکت زندگی طلاب می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر رعایت حرمت استاد از سوی شاگرد، گفت: طلاب با رعایت ویژه ادب در برابر اساتید، برکت را وارد زندگی تحصیلی و شخصی خود کنند.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با تأکید بر رعایت ادب و نزاکت در برابر اساتید، اظهار کرد: احترام گذاشتن به یکدیگر به‌ویژه بزرگ‌ترها و ریش‌سفیدها نشانه ادب بوده و این ادب است که زندگی‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی را قشنگ‌تر می‌کند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه رعایت ادب در برابر استاد و رعایت احترام به بزرگ‌ترها به زندگی انسان برکت می‌دهد، گفت: ادب زیبایی‌های رفتاری هر انسان بوده و یکی از نشانه‌های فرهنگ دینی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: ادب در همه جا لازم بوده و باید رعایت شود حتی در جمع دوستان و خانواده که رعایت آن مهم‌تر است، چراکه تمرینی برای رعایت ادب در اجتماع است.

وی افزود: در روایت داریم که: «لا دین لمن لا حیاء له» کسی که حیا ندارد، دین ندارد، ازاین‌رو هم مرد و هم زن باید حیا را رعایت کنند تا جامعه دچار معضلات نشود.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: رعایت خطوط قرمز و داشتن حیا برای انسان فردی و اجتماعی مفید بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا مردان و زنان باحیا قیمتی هستند.

وی با بیان اینکه فرد خوش‌اخلاق هم دنیا و آخرتش نیکو است، اظهار کرد: باید در محیط خانواده، محل کار و اجتماع حسن خلق داشته باشیم تا زندگی زیبا شود و از مشکلات و معضلاتی اجتماعی که امروز مشاهده می‌شود کاسته شود./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات