۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۸۲۶۶۵
در ساختمان جدید؛

دفتر مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران آغاز به کار کرد

دفتر مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران امروز در ساختمان جدید مدیریت حوزه علمیه استان در ساری آغاز به کار کرد.
مشاوره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، دفتر مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران امروز در ساختمان جدید مدیریت حوزه علمیه استان در ساری آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در مراسم آغاز به کار این دفتر، با مهم ارزیابی کردن موضوع مشاوره در حوزه گفت: همه تلاش دست اندرکاران معاونت تهذیب در سال های گذشته تقویت موضوع مشاوره در سطح مدارس علمیه بوده است.

وی با بیان این که مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران از سال 94 در استان راه اندازی شد، خاطرنشان کرد: تاکنون این مرکز در یکی از مدارس علمیه استان مستقر بود که با افتتاح ساختمان جدید مرکز مدیریت، این مرکز به طور رسمی فعالیت خود را در ساختمان جدید آغاز کرده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تقویت و توسعه این مرکز به طور جدی در دستور کار مدیریت حوزه قرار دارد، تصریح کرد: به طور حتم تقویت مقوله مشاوره در حوزه به تحقق اهداف علمی و اخلاقی حوزه کمک شایانی خواهد کرد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که مشاوره مسیر صحیح حرکت را برای طلاب حوزه مشخص می کند، خاطرنشان کرد: بسیاری از آسیب ها و مشکلات احتمالی یک طلبه با مشاوره صحیح و به موقع جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به این که بسیاری از طلاب جدیدالورود حوزه علمیه نیازمند مشاوره در مسائل رفتاری، اخلاقی و تحصیلی هستند، تصریح کرد: مشاوره و ارتباط نزدیک اساتید با طلاب از بسیاری آسیب های احتمالی می کاهد و مسیر را برای پیشرفت و تعالی طلبه هموارتر می کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مهم ترین مشکلات طلاب جوان عدم هدف گذاری مشخص در ورود به حوزه است، خاطرنشان کرد: حضور یک مشاور در کنار طلبه در طول دوران تحصیلی می تواند یک ظرفیت مناسب برای رشد علمی و اخلاقی طلاب باشد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که در حال حاضر بیش از سی مشاور در مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران مشغول ارائه خدمات مشاوره ای به طلاب هستند، تصریح کرد: در همین راستا تاکنون دوره های مقدماتی و تکمیلی تربیت مشاور نیز از سوی معاونت تهذیب حوزه علمیه استان برگزار شده که مورد استقبال علاقه مندان بسیاری قرار گرفته است./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات