۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۵۸۲۸۲۲
استاد حوزه علميه:

فرهنگ شهادت خنثی کننده تهاجم فرهنگي دشمنان است

حجت الاسلام ميرآفتاب ترويج فرهنگ و سيره شهدا را بهترين راه براي توسعه انقلاب اسلامي و صدور آن به سراسر جهان دانست و گفت: فرهنگ شهادت تهاجم فرهنگي دشمن را خنثي مي كند.
حجت الاسلام مير آفتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد رضا ميرآفتاب پنجشنبه شنبه شب در مراسم عزاداري هيات عاشورائيان كاشان که در آستان مقدس امام زادگان اسحاق و ابوطالب ‹‹خواجه تاج الدين›› اين شهرستان برگزار شد، گفت: امام حسين(ع) با كربلا و عاشورا حياتي دوباره به اسلام داد.

وي با اشاره به اينكه حيات شيعه ريشه در نهضت اباعبدالله الحسين(ع) دارد، افزود: اگر امروز ميليونها نفر زائر امام حسين(ع) در پياده روي اربعين حسيني شركت مي كنند براي اين است كه اين حركت در امتداد همان حركت امام حسين(ع) در روز عاشورا است.

به گفته وي، امروز بعد از 1400 سال از واقعه كربلا و عاشورا حضور ميليوني عاشقان اباعبدالله الحسين(ع) در مراسم اربعين حسيني مهر تأييدي بر حقانيت قيام امام حسين(ع) براي مردم جهان است.

حجت الاسلام ميرآفتاب افزود: امروز يزيديان زمان با مشاهده پياده روي ميليوني اربعين حسيني به دنبال اختلاف بين مسلمانان هستند، اما هيچگاه به آرزوي خود نخواهند رسيد و اين آرزو را با خود به گور خواهند برد.

وي همچنين با اشاره به اينكه بسياري سعادت شهادت نداشتند و به كربلا دعوت نشدند و در كربلا غايب بودند، گفت: مقام شهادت نصيب عبدالله ابن عباس و عبدالله ابن جعفر نشد اما قاسم ابن الحسن 13 ساله با وجود سن كم اما در اوج عرفان به مقام شهادت مي رسد.

استاد حوزه علميه با اشاره به اينكه شهدا راه را شناختند و بر اساس شناختي كه داشتند به مقام شهادت رسيدند افزود: اگر شهدا منحرف نشدند براي اين بود كه شهدا زير چتر ولايت بودند و پدران و مادران شهدا از اينكه فرزندان آنها با اولياءالله محشور شده اند به فرزندان خود افتخار مي كنند.

حجت الاسلام ميرآفتاب ترويج فرهنگ و سيره شهدا را بهترين راه براي ترويج و توسعه انقلاب اسلامي و صدور آن به سراسر جهان دانست و گفت: فرهنگ شهادت تهاجم فرهنگي دشمن را خنثي مي كند.

به گفته وي با ترويج و تأسي به سيره شهدا، انقلاب اسلامي ايران به سراسر جهان صادر خواهد شد و طي مدت كوتاهي دستاوردها و آثار و بركات آن بروز و ظهور خواهد داشت.   

استاد حوزه علميه شهدا را از دستاوردهاي همين هيئات مذهبي و مساجد و محافل عزاداري امام حسين دانست و اظهار داشت: دشمن امروز به دنبال اين است كه جوانها را از روحانيت و مساجد و مجالس عزاداري دور كند./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات