۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۸۵۳۰۳
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

تعداد مبلغان بومی پاسخگوی نیازهای تبلیغی استان نیست

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که تعداد مبلغان بومی پاسخگوی نیازهای تبلیغی استان نیست، گفت: تلاش داریم از ظرفیت و توان تبلیغی طلاب مدارس علمیه همچنین روحانیان بومی شهرهای استان در جهت پوشش تبلیغی مناطق محروم و روستایی استفاده کنیم.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست معاونان تبلیغ شهرستان ها در چمستان با اشاره به شرایط جغرافیایی استان و اهمیت گسترش برنامه های تبلیغی در مناطق مختلف خواستار تشکیل یک قرارگاه فرهنگی تبلیغی به منظور پوشش تبلیغی این مناطق شد.

وی با بیان این که مازندران در طول سال با سیل میلیونی از جمعیت شناور با فرهنگ های متفاوت مواجه است، افزود: حضور میلیون ها مسافر و گردشگر از سراسر کشور متأسفانه موجب ورود برخی خرده فرهنگ ها به این مناطق شده و آسیب هایی را با خود به همراه داشته است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که در مناطق مختلف استان شاهد اجرای برنامه های موازی در حوزه تبلیغ هستیم، خاطرنشان کرد: اگر یک قرارگاه مشخصی تشکیل شود به طور حتم از هدر رفت منابع در استان جلوگیری خواهد شد و اثرگذاری برنامه های تبلیغی نیز دو چندان می شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که شمال کشور متأسفانه به دلیل شرایط جغرافیایی که دارند با آسیب های فرهنگی جدی مواجه هستند، تصریح کرد: باید برای مقابله با این آسیب ها که ارزش های دینی و معنوی ما را هدف گرفته اند فکری اساسی شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که متأسفانه تعداد مبلغان بومی موجود در استان جوابگوی سطح وسیعی از مناطق مختلف نیست، خاطرنشان کرد: به همین دلیل تلاش داریم از ظرفیت و توان تبلیغی طلاب مدارس علمیه و همچنین روحانیان بومی شهرهای استان در جهت پوشش تبلیغی مناطق محروم و روستایی استفاده کنیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی ها در حوزه تبلیغ دین و مسائل فرهنگی تنها بر روی شهرها تمرکز دارند و روستاها و مناطق دورافتاده را به حال خود رها می کنند، بیان داشت: باید در کنار برنامه های تبلیغی در شهر، روستاها و مناطق محروم نیز در برنامه قرار گیرند و حضور روحانی در آن مناطق تقویت شود.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود به وجود ظرفیت عظیمی از طلاب، اساتید و روحانیان بومی در قم اشاره کرد و بازگشت آنها به مناطق و شهرهای خود را تنها پر کردن خلأهای تبلیغی موجود در استان دانست و خاطرنشان کرد: باید با رفع مشکلات پیش روی طلاب و روحانیان زمینه هجرت آنها از قم به شهرستان ها فراهم شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که با بازگشت طلاب و روحانیان مقیم قم به استان مشکل کمبود مبلغ رفع خواهد شد، تصریح کرد: متأسفانه هجرت طلاب به بهانه ادامه تحصیل در قم مناطق مختلف استان را با کمبود روحانی و مبلغ مواجه کرده است./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات