۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۰
کد خبر: ۵۸۶۰۶۱
رییس دانشگاه ادیان و مذاهب:

سابقه گفتگوی مذاهب از زمان ائمه اطهار است

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: بنیان گذار گفتگوی ادیان و مذاهب، ایران و انقلاب اسلامی نبوده و از زمان ائمه اطهار وجود داشته است.
حجت الاسلام سيد ابوالحسن نواب مدير مركز خدمات حوزه هاي علميه كشور

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: بنیان گذار گفتگوی ادیان و مذاهب، ایران و انقلاب اسلامی نبوده است و این کار در طول تاریخ سابقه طولانی دارد و از زمان ائمه اطهار وجود داشته است.

وی افزود: بیرونی از فیلسوفان 9 قرن پیش، درباره دیانت هندوها تحقیق کرده و کتابی با عنوان «تحقیق ما للهند» نوشته است و این نشان دهنده تاریخ گذشته موضوع ادیان و مذاهب است.

حجت الاسلام نواب ادامه داد: 2500 سال پیش کوروش به یهودی ها پناه داد و به شهر بابل منتقل کرد که این از تعامل ایران با سایر ادیان از گذشته دور تا کنون نشات می گیرد.

وی تصریح کرد: 140 سال است در لبنان، مسلمانان و مسیحیان گفتگو می کنند و در این خصوص مجله «المشرق» به صورت دوره ای مطالب مفصلی را منتشر کرده است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب خاطر نشان کرد: علمای زیادی هم در تاریخ، ارتباطات و گفتگوهای زیادی با ادیان دیگر داشته اند و علمای شیعه نیز در بحث پیوند ادیان و مذاهب قدم های مهمی برداشته اند ولی متاسفانه این مسئله اخیرا کم رنگ تر شده است./۸۰۴//۱۰۲/خ

ارسال نظرات