۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۵۸۶۰۹۱
سردار سلامی:

دشمن با جنگ اقتصادی به دنبال ناامید کردن مردم از نظام است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بسیج ظهور روح عاشورا در دوران دفاع مقدس بود، گفت: دشمن با جنگ اقتصادی به دنبال ناامید سازی مردم از نظام است.
سلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عصر امروز در آیین تجلیل از گروه‌های جهادی برتر و کارآفرینان موفق استان تهران که در سپاه سیدالشهدا(ع) برگزار شد، گفت: بسیج از اعجازهای ذهنی حضرت امام راحل عظیم الشان بود.

وی افزود: بسیج شجره‌ مبارکی است که ریشه‌های آن در عمق ایمان، احساس و باور ملت ایران است و شاخه‌های پرثمر آن در آسمان افتخارات انقلاب اسلامی قد کشیده است.

سردار سلامی با طرح این پرسش که چگونه حقیقت این نهال نیرومند در ذهن امام راحل شکل گرفت، ابراز کرد: در آن زمان برای کسی روشن نبود اما بعدها که بسیج در همه صحنه‌ها در مقابل قدرت‌های بزرگ درخشید و کهکشانی از ستارگان پرنور را به نام شهیدان و ایثارگران بر سپهر افتخارات این ملت نشاند، آنگاه که بسیجیان در همه صحنه‌های نبرد در مقابل دشمن صف کشیدند و راه غلبه دشمن را بر مسلمانان و مومنان بستند و همانند فرشتگان به مدد مشکلات جامعه شتافتند تا حدودی این عظمت و شکوه اندیشه جاودانه امام روشن شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام در انتهای جنگ از مفهومی به نام استراتژی دفاع همه‌ جانبه یاد کردند، ابراز کرد: در آن دوران این مفهوم برای ما کاملا روشن نبود این ژرفای نگرش و اعماق اندیشه رهبر کبیر انقلاب شاید هنوز هم برای بسیاری از افراد جامعه روشن نشده باشد ولی حقیقت آن است که ملت ایران تاریخ فشرده و سختی را پشت سر گذاشتند.

وی افزود: همواره در مقابل ما ائتلافی نیرومند و جدی در شکلی عملیاتی صف‌آرایی کرده است ۴۰ سال مقابله سهمگین یک ملت با یک جهان مدرن قدرتمند داستان یک تاریخ شگفت‌انگیز است، ظهور یک واقعیت خارق العاده است، درخشش یک حقیقت جاودانه است، چگونه می‌توان تصور کرد یک ملت تنها با یک جهان دشمن در عرصه‌های سخت در شکلی جهانی 40 سال درگیری مستمر و پیوسته با انواع مختلف مخاطرات و تهدیدات و سناریوها بوده باشد و امروز سیمای شرافتمند و معتبر و منزلتی رفیع در جهان به خود اختصاص داده باشد.

سردار سلامی بسیج را عنصر اصلی این دفاع همه جانبه دانست و گفت: این حقیقت هم‌چنان در حال رشد است و به بلوغ خود رسیده است، هم‌چنان در حال آفرینش اراده و حماسه است و همچنان راه حل اساسی غلبه بر مشکلات نظام و غلبه بر دشمنان این کشور، انقلاب و نظام است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: به طور قطع اگر بسیج نبود قطعا ما هیچ کدام از این افتخارات، دستاوردهای بزرگ، پیروزی‌های شگفت انگیر و خاطره‌های شیرین جاودانه نبود. بسیج بود که آمد و بیانگر مظاهر و تجلیات نزول نصرت‌های الهی روی زمین شد و امروز نصرت‌های الهی در قالب بسیج بروز و ظهور یافته است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس جنگ یک جهان نیرومند و پیشرفته علیه ملتی که در محاصره اقتصادی، فشار سیاسی جهانی، عملیات روانی و در حصر تسلیحاتی قرار داشتند شکل گرفت، گفت: در دوران دفاع مقدس زمانی که جوانان از خانه‌هایشان هجرت کردند پدر و مادران، همسران و فرزندان آنان را بدرقه کردند و بعد از شهادت حتی به دنبال پس گرفتن جنازه‌های شهیدانشان نبودند نشان دادند که بسیج ظهور روح عاشورا در دوران دفاع مقدس بود.

سردار سلامی با بیان اینکه دشمن پس از دوران دفاع مقدس دست از مبارزه و دشمنی برنداشت و به تهاجم فرهنگی اقدام کرد، اظهار داشت: دشمن در تهاجم فرهنگی به دنبال ناامید ساختن جوانان بود تا از این طریق آنان را از مسیر انقلاب منحرف کند در همین هنگام بود که بسیج با اقدامی به موقع مانند برپایی مراسماتی همچون اعتکاف و رونق دادن به مساجد با این حربه دشمن مقابله کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز جوانان می‌دانند که در همه عرصه‌ها باید با دشمن مبارزه کرد، گفت: امروز توانمندی دشمنان در گزینه نظامی از بین رفته است و اگر در محاسبات خود اشتباه کنند ضربه ای مهلک دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه جنگ امروز ما با دشمن بر سر امید و ناامیدی است، عنوان کرد: امروز دشمنان با راه انداختن جنگ اقتصادی درصدد ناامید ساختن مردم از نظام هستند و بسیج در این جنگ باید امید را در جامعه تقویت کنند و فشار اقتصادی دشمن را کاهش دهند.

سردار سلامی با بیان اینکه آمریکا دشمن همه جهان است، گفت: شما بسیجیان سازندگی زمانی که در یک روستا ساختمانی می‌سازید در اصل مروج روحیه امید در کشور هستید و هر اقدام جهادی شما تیر خلاصی بر قلب دشمنان است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهربانی را از شاخصه‌های مهم ملت ایران بیان کرد و گفتک ملت ایران هرگز اجازه نمی‌دهد کسی از فقر رنج بکشد، شما با یاری برادران دینی خودتان آرزو و آمال دشمنان را نقش برآب می‌کنید.

وی با تاکید بر اینکه بسیج ثروت مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: بسیج فرمول غلبه بر مشکلات است و می‌تواند در همه عرصه‌ها فعالیت داشته باشد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات