۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۸۷۲۴۶
آیت الله اراکی:

پیروی از ولایت انسان را در تشخیص حق دچار تردید نمی کند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتقاد از وظیفه نشناسی عده ای در جامعه گفت: عده ای در جامعه هنگامی که باید سخن بگویند، سکوت کرده و در زمانی که باید سکوت کنند لب به سخن می گشایند.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظهر امروز در درس اخلاق هفتگی مدرسه علمیه معصومیه با اشاره به فرازی از مناجات محبین امام زین العابدین(ع) گفت: این مسأله که انسان بتواند به مقام «انقطاع الی الله» برسد و همه وجودش سراسر تجلی جلوه های الهی شود، همواره مورد تأکید آیات و روایات است.

وی با بیان این که طلاب باید در همه اعمال خود خلوص نیت داشته باشند، اظهار داشت: طلبه باید در همه اعمالش جز خداوند را در نظر نگیرد، زیرا در غیر این صورت بدون شک به موفق نخواهد شد.

آیت الله اراکی به سیره علمای بزرگ در زمینه خلوص نیت اشاره و عنوان کرد: علما همواره تلاش می کردند تا همه اعمالی که انجام می دهند صرفاً برای رضای خداوند باشد و حتی خواب، خوراک، سکوت و سخن گفتنشان را نیز برای رضای خداوند قرار می دادند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با ابراز تأسف از وظیفه نشناسی عده ای در جامعه مطرح کرد: عده ای در جامعه هنگامی که باید سخن بگویند، سکوت کرده و در زمانی که باید سکوت کنند لب به سخن می گشایند.

وی ادامه داد: این افراد عقبه همان کسانی هستند که در زمان جنگ با این که دیدند کاروان های رزمندگان، رهسپار جبهه ها هستند، سکوت کردند و هیچگونه اقدامی انجام ندادند، اما پس از جنگ لب به سخن گشوده و در جهت خلاف آن چیزی که باید سخن می گفتند، حرف زدند.

آیت الله اراکی با تأکید بر لزوم بصیرت افزایی در جامعه ابراز داشت: انسان باید در همه حادثه ها به دنبال آن حزب و گروهی باشد که پیرو ولایت هستند؛ ما باید اعمال گروه پیرو ولایت را معیار رفتار خود قرار دهیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: هنگامی که نزاع پدید می آید، انسان باید در نظر داشته باشد که رفتار کدام گروه مورد رضایت امیرمؤمنان(ع) است؛ به عبارت دیگر همواره باید در نظر داشته باشیم که آیا کسانی که دعوت به سستی، سازش و تسلیم شدن در برابر دشمن می کنند در کنار امیرمؤمنان(ع) قرار دارند یا کسانی که به استقامت، بصیرت و ایستادگی در برابر دشمن دعوت می کنند؟

وی افزود: بدون شک زمانی که بتوانیم موازین اعمال را پیدا کنیم در تشخیص حق از باطل هیچگاه دچار تردید نخواهیم شد.

آیت الله اراکی با بیان این که ظلمی که در حق امیرمؤمنان(ع) روا داشته شد منشأ همه ظلم های موجود در عالم است، گفت: «اشهد أن علیاً ولی الله» که در اذان گفته می شود، در حقیقت فریاد دادخواهی همه بشریت است تا جهانیان جریان حق و باطل را فراموش نکرده و تسلیم ظلم نشوند./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات