۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۵۸۷۲۹۴
نماینده مجلس:

مردم مهمترین پشتوانه برای نظام هستند

حجت الاسلام‌ پژمان‌فر گفت: مردم مهمترین پشتوانه برای نظام هستند و اگر بخواهیم از این گردنه‌ها عبور کنیم، باید به مردم اتکا داشته باشیم.
حجت الاسلام پژمانفر

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام‌ نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در مراسم هشتادویکمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس، گفت: شهید مدرس ویژگیهای بسیاری داشت که اگر به هرکدام از ابعاد شخصیتی ایشان بپردازیم، می توان مستندات بسیاری در مورد آن ارائه کرد. ایشان فقیه جامع الشرایط و شخصیتی بودند که از لحاظ فقهی و مباحث علمی در دوران خود صاحب نظر هستند.

وی اظهار کرد: پاکدامنی، عفت، عبودیت و بندگی و اتکایی که در همه مراحل شهید مدرس به خدا داشتند موجب شده بود از زمان ورود خود به حوزه علمیه تا ورود به مجلس دوم و سپس تبعید و سرانجام شهادت، خدامحوری خاصی داشته باشند.

حجت الاسلام پژمانفر افزود: نگاه شهید مدرس بسیار جامع بود به طوری که معتقد بودند اگر امروز بشر می خواهد در مسیر سعادت حرکت کند در سایه دین و اجرای احکام الهی میتواند طعم سعادت را به معنای واقعی بچشد. افقی که مرحوم شهید مدرس در صحبتهای خود به آن اشاره میکردند استقرار حکومت الهی و اسلامی در جامعه بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شهید مدرس در آن زمان معتقد بود باید براساس مبانی اسلامی اقتصاد خود را مدیریت کنیم، به نیروهای داخلی خود اعتماد کرده و از ظرفیت های داخلی خود بهره ببریم.

وی ابراز کرد: یکی از مهمترین ضعف هایی که در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشت، توجه و اتکا داشتن به نیروهای خارجی برای اداره کشور بود، شهید مدرس به شدت این ضعف را حس کرد و در برابر این وابستگی فکری که منجر به وابستگی در برنامه ها، تلاشها و اتفاقات کشور بود با تمام توان ایستاد. متاسفانه در آن زمان برخی این نسخه را برای کشور پیچیده بودند که از سر تا نوک پا را باید دین زدایی کنیم و متکی به جریان غرب باشیم، در صورتی که شهید مدرس در برابر این نظریه و معنا به شدت ایستادگی کرد.

حجت الاسلام پژمانفر ادامه داد: شهید مدرس معتقد بود نه تنها این نسخه نجات بخش نیست، بلکه موجب اضمحلال و نابودی کشور خواهد شد و باید به داخل کشور اتکا داشته و براساس توانمندی های خود کشور را اداره کنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهید مدرس تنها یک فرد نبود بلکه یک فرهنگ و شخصیت بود، در زمانی که همه در برابر جریان غرب وادادگی داشتند و به این نتیجه رسیده بودند که راه نجات کشور وابستگی به غرب است، اما شهید مدرس فریاد می کشید که ما میتوانیم به اتکا و اعتماد به ظرفیتهای خود، مشکلات را رفع کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز برخی افراد را داریم که هنوز تکیه و نگاهشان در رفع مشکلات به بیرون است و توجه به ظرفیت های داخل کشور را نداشته و ندارند. در آن زمان برای دین زدایی و فاصله گرفتن از مبانی دینی در همه عرصه های اقتصادی، کشاورزی، خدمات به مردم و مسائل فرهنگی نیز اقدامات بسیاری را انجام دادند و تلاش کردند تا گزاره های دینی در جامعه حاکم نشود که کشف حجاب یکی از این مصادیق بود.

نماینده مجلس ادامه داد: عده‌ای هنوز برای حل مشکلات، نگاهشان به‌بیرون است و اگر بخشی از سرمایه‌گذاری مذاکرات صرف حل مشکلات می‌شد، قطعاً وضع کشور این‌گونه نبود.

حجت الاسلام پژمانفر اظهار کرد: هرچند در قبل از انقلاب نسخه های جابجا و غلطی پیچیدند و روز به روز کشور را وابسته کردند، به طوری که تمامی آنچه در سفره ها بود، از تولیدات کشورهای خارجی بود، انقلاب اسلامی براساس همین نگاه که می توانیم با استفاده از ظرفیت مردم مشکلات را رفع کنیم و با هدایت های بنیانگذار انقلاب اسلامی آغاز شد و به پیروزی رسید.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلام بیان داشت: مردم مهمترین پشتوانه برای نظام هستند و اگر بخواهیم از این گردنه‌ها عبور کنیم، باید به مردم اتکا داشته باشیم، اما اگر انتظارات مردم برآورده نشود، این پشتوانه را از دست خواهیم داد. اگر مسؤولان بخواهند از ظرفیت مردم استفاده کنند، باید خواسته‌های آن‌ها را مدنظر قرار دهند و حقوق مردم را در نظر بگیرند؛ به رغم مهم بودن این موضوع اما نقدهای بسیاری برآن وارد است.

وی افزود: امام راحل و رهبر معظم انقلاب مردم را ولی نعمت و نه ابزاری برای رسیدن به خواسته‌ها و وسیله‌ای برای تامین خواسته‌های خود می‌دانستند.

حجت الاسلام پژمانفر گفت: شاید یکی علت مخالفت‌هایی که برخی نمایندگان در مجلس با برخی کنوانیسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی صورت می‌گیرد به همین خاطر باشد چرا که عموم این کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی به گونه ای طراحی می‌شود که بتوانند کشورها را مدیریت کنند و برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی افزود: اگر ما نمایندگان خود را پاسخگوی مردم ندانیم و در معرض مطالبات و پیگیری مسائل مردمی قرار ندهیم، از وظیفه نمایندگی خود کوتاهی کرده‌ایم. نمایندگان باید با مردم ارتباط داشته باشد. امروز در مجلس افراد بسیاری داریم که زندگی، شرایط و رایی که می‌دهند را از مردم پنهان می‌کنند، در صورتیکه حق مردم است بدانند نمایندگان به چه چیزی رای داده‌اند./864/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات