۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۹۰۵۴۵
حجت الاسلام پیروزمند:

شکل گیری گفتمان انقلاب در گرو تعریف صحیح از انقلابی گری است

شکل گیری گفتمان انقلاب در گرو تعریف صحیح از انقلابی گری است
عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی نسبت به اقدامات برخی برای جلوگیری از گفتمان سازی انقلاب در حوزه های علمیه هشدار داد.

حجت الاسلام علیرضا پیروزمند عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی ماندن حوزه انقلابی، اظهار داشت: حوزه انقلابی وظیفه خود را در صحنه های مختلف دفاع از دین به خوبی می شناسد و موضع به هنگام در دفاع از دین اتخاذ می کند.

وی موضع گیری های سیاسی در حوادث ملی و فرا ملی را از شاخص های حوزه انقلابی عنوان کرد و گفت: عرصه دین داری فقط به دین داری فردی و مناسک عبادی محدود نمی شود بلکه اسلام یک دین اجتماعی است و نسبت به روابط انسان ها در جامعه و سبک زندگی آنها موضع دارد و مجموعه تعالیم اسلام علاوه بر فرد، ناظر به سرپرستی تکامل جامعه است.

عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه رسالت حوزه انقلابی اقامه اجتماعی دین و اقامه پرستش اجتماعی در مقیاس ملی و فرا ملی است، ابراز داشت: حوزه انقلابی  نه تنها این مسؤولیت ها را می پذیرد و فعالیت های خود در مقیاس ملی و فرا ملی تعریف می کند بلکه از انعطاف و پویایی لازم برخوردار است تا بتواند با تغییر شرایط و صحنه ها، یک موضع گیری به هنگام عملی و یک واکنش به هنگام علمی از خود بجا بگذارد.

وی با اشاره به وظایف نهادهای عالی حوزه علمیه در انقلابی ماندن حوزه ها، عنوان کرد: نهادهای عالی با سیاست گذاری های خود در شکل گیری گفتمان و فرهنگ انقلاب و القا روحیه انقلابی گری به حوزه های علمیه نقش تعیین کننده ای دارند.

حجت الاسلام پیروزمند با بیان اینکه شکل گیری گفتمان انقلاب در حوزه علمیه منوط بر تعریف صحیح از انقلابی گری است، ابراز داشت: متأسفانه برخی با طرح مسائلی خلاف واقع سعی دارند که افراطی گری را انقلابی گری جلو دهند تا از گفتمان سازی انقلاب در حوزه های علمیه جلوگیری شود.

وی پرورش طلاب را بر اساس بینش عمیق و جامع نسبت به دین، انقلاب و شرایط و تحولات جامعه و دنیای معاصر را بسیار مهم توصیف کرد و اظهار داشت: این امر سبب خواهد شد که طلاب همیشه در صحنه حضور داشته و اهل اقدام و عمل، دارای موضع گیری و مسؤولیت پذیری در عرصه های گوناگون باشند.

عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اهمیت مستقل عمل کردن حوزه علمیه به مقایسه حوزه های شیعی و وهابی پرادخت و گفت: امروزه به وضوح دیده می شود که حوزه های علمیه وهابی، تحت سیطره حاکمان مرتجع منطقه و به طور مشخص سعودی ها هستند و هر آنچه که اربابان زر و زور اراده کنند آنها باید مطیع و فرمانبر باشند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به پیشگامی حوزه علمیه در شکل گیری انقلاب، بر لزوم حفظ نظام اسلامی که نعمتی الهی است تأکید کرد و اظهار داشت: استقلال حوزه به معنای جدایی از نظام نیست بلکه حکومت یک شرط اساسی برای تحقق اهداف اسلام است./842/ت302/ق

ارسال نظرات