۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۵۹۱۶۵۱
کارشناس مذهبی:

استکبارستیزی مهمترین مبانی جمهوری اسلامی ایران است

استکبارستیزی مهمترین مبانی جمهوری اسلامی ایران است
حجت الاسلام ابوی ثانی گفت: حضور خودجوش مردم در 9 دی 88 نشان داد که هر وقت جریانی اصل نظام را نشانه بگیرد، مرم در صحنه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ابوی ثانی، کارشناس مذهبی بعد از ظهر امروز در حرم مطهر رضوی در خصوص مبنای گفتمان انقلاب اسلامی و ضرورت تبیین آن در جمع زائران و مجاوران به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به این آیه از قرآن کریم که می فرماید:« وَكَذَلِكَ جَعَلْنَا لِكُلِّ نِبِيٍّ عَدُوًّا شَيَاطِينَ الإِنسِ وَالْجِنِّ يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلَى بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا.» گفت: هیچ پیامبری نبوده که بیاید و با او از جن و انس شیطانی نکند.

حجت الاسلام ابوی ثانی افزود: هر کسی در جریان ایمان و توحید قرار می گیرد به محض این که ایمان آورد، جریان دشمنی شروع می شود چون جزیی از اجرایی توحید می شویم.

کارشناس مذهبی با بیان این که به تعبیر رهبر معظم انقلاب توحید به معنای مبارزه است، اظهار کرد: کسی که شهادتین را می گوید و به خداوند یکتا ایمان می آورد، مبارزه خود را با دشمنان خدا شروع می کند و کسی نمی تواند بگوید من موحد هستم اما در میدان مبارزه نباشد.

وی ابراز کرد: تا وقتی جان در بدن است، انسان مومن در حال مبارزه با شیطان نفس است اما شیطان بیرون می خواهد که ما را در عرصه فردی نگه دارد و اثرات ما در اجتماع دیده نشود و به مبارزه درون تشویق می کند، به همین خاطر همه انبیای الهی بعد از ایمان به مبارزه با طاغوت دعوت می کردند.

حجت الاسلام ابوی ثانی با اشاره به آیه 25 سوره حدید، گفت: خداوند در این آیه به کتاب و میزان اشاره و در ادامه آهن را بیان کرده که در ادامه این آهن را برای منفعت مردم اعلام می کند.

کارشناس مذهبی افزود: در ذیل این آیه روایت هایی آمده است که مؤمنان برای تشکیل جامعه توحید محور از این آهن سلاح تهیه کنند و طاغوت را از بین ببرد و اگر قدرت از بین بردن ندارد، با آن ها مبارزه کند.

وی استکبار ستیزی را مهمترین مبانی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: تا زمانی که طاغوت حیات دارد و توحید در خطر است جمهوری اسلامی ایران با طاغوت به مبارزه بر می خیزد.

حجت الاسلام ابوی ثانی افزود: جریان توحید در قرآن با بودن انبیا ماندگار نمی شود بلکه مردم ماندگار می شود و تامردم نباشد، حکومت توحیدی بالقوه می ماند و مردم توانمندی ایجاد آن را پیدا می کنند.

کارشناس مذهبی با اشاره به حماسه مردم در 9 دی 88، گفت: حضور خود جوش مردم در 9 دی 88 نشان در این داشت که هر وقت جریانی اصل نظام را نشانه بگیرد، مردم به دفاع از نظام برمی خیزند و حضور دارند.

وی افزود: مردم هشیار هستند و با وجود انتقاد بر عملکرد مسؤولان پای کار هستند، ما از اصل نظام گله نداریم از مسؤولانی که پشت سر رهبری ایستاده اما دشمن شادکن عمل می کنند، گله داریم.

حجت الاسلام ابوی ثانی اظهار کرد: برخی دشمن را قدرت جهانی دانسته و می خواهند با او تعامل کنند بنابراین با سیاست لبخند مدعی شدند که می خواهیم تنش زدایی کنیم در حالی که نتیجه آن تحمیل تحریم ها به کشور و نابود کردن هسته ای شد.

وی افزود: گاهی تشخیص فتنه برای ما سخت است، باید پشتیبان ولایت فقیه باشید هر کسی که در سال 88 در برابر رهبری ایستاد، منفور مردم شدند./864/پ202/ب1

ارسال نظرات