۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۹۸۲۶۷
(۳۰ سالگی منشور روحانیت)

منشور روحانیت در ردیف کتب اخلاقی حوزه قرار گیرد

منشور روحانیت در ردیف کتب اخلاقی حوزه قرار گیرد
حجت الاسلام موسوی گفت: حوزه‌های علمیه باید منشور روحانیت را به عنوان یک کتاب درسی در ردیف دیگر کتب اخلاقی قرار دهند.
حجت الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه سفیران ولیعصر (عج) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه منشور روحانیت در راستای یک حرکت پیشران برای حوزه علمیه است، عنوان داشت: منشور روحانیت مربوط به زمان خاصی نبوده بلکه برای آینده حوزه است و امام در آنجا ارتباط تنگاتنگی میان نظام و حکومت اسلامی با حوزه علمیه تبیین کردند.

مدیر مدرسه سفیران ولی عصر (عج) اهواز اظهار داشت: امام راحل در منشور روحانیت خواستار رساندن ما به تمدن اسلامی است و بدین خاطر شاهد آن هستیم که رهبر انقلاب بار‌ها در سخنان شان بر تمدن اسلامی تأکید دارد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه منشور روحانیت نکات اخلاقی، فردی و تهذیبی طلبه را در برمی گیرد، افزود: توصیه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بصورت کامل از سوی امام در منشور روحانیت بیان شده است؛ از این رو حوزه‌های علمیه باید منشور روحانیت را به عنوان یک کتاب درسی در ردیف دیگر کتب اخلاقی قرار دهند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه به برخی از اهداف منشور روحانیت تا به امروز دست پیدا نکردیم، خاطرنشان کرد: حوزه باید پویا‌تر شده و خود را با نیاز‌های روز جامعه و دنیا تطبیق دهد هرچند که در حال انجام است، اما باید بیشتر شود.

وی بیان داشت: دشمن از اختلاف میان روحانیت و حوزه‌های علمیه سود می‌برد؛ امروزه اگر تبعیت از فتوای مرجع تقلید صورت می‌گیرد به علت وحدت حوزه‌ها است که سبب می‌شود قدرت و تبعیت مردم از حوزه و تأثیرگذاری جهانی آن روز به روز افزایش پیدا کند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات