۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۶۰۵۳۳۳
معاون فضای مجازی دادستان کل کشور در قم:

عملکرد وزارت ارتباطات زمینه لشکر کشی سایبری دشمن را فراهم کرده است

عملکرد وزارت ارتباطات زمینه لشکر کشی سایبری دشمن را فراهم کرده است
جاویدنیا با انتقاد از عملکرد وزارت ارتباطات و عمل نکردن به فرمایشات رهبری تأکیدکرد که عملکرد مسؤولان وزارت ارتباطات زمینه لشکر کشی سایبری دشمن را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، جواد جاویدنیا معاون فضای مجازی دادستان کل کشور عصر امروز در نشست بصیرتی در جمع نمازگزاران جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، تأکید کرد که اگر به فرمایشات رهبر انقلاب عمل نشود دشمن از طریق فضای مجازی لطمه های فراوانی به کشور می زند.

وی افزود: در شرایط امروز پیر و جوان در زمینه فضای مجازی وظیفه دارند، رهبر معظم انقلاب نسبت به سند 2030 بارها هشدار دادند و فرمودند غربی ها انتظار دارند با این سند دانش آموزان کشور در راستای اهداف غربی ها تربیت شوند.

جاویدنیا اظهار داشت: وزیر ارتباطات در یکی از اجلاسیه های اخیر خود صراحتا اعلام می کند که بند 16 و 17 سند 2030 را اجرا می کنیم و به این موضوع افتخار می کنند، چند روز بعد از این جریان در تهران اجلاس دختران و آی سی تی برگزار و اشاره شد که موضوع برگزاری آن بخشی از سند 2030 است.

وی ادامه داد: وزیر ارتباطات باید به مردم پاسخگو باشد که بین سند 2030 ارتباطی که اشاره به اجرای آن داشته است و توسعه روز افزون پهنای باند خارجی و نفوذ اینترنت به روستاها و پستوهای خانه های مردم چه ارتباطی وجود دارد؟ دستور رهبر انقلاب مبنی بر لزوم توسعه شبکه ملی اطلاعات چه شد؟

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور با اشاره به دستور رهبر انقلاب مبنی بر این که شبکه ملی اطلاعات از اهم موضوعات و واجبات کشور است، ابراز داشت: رهبر انقلاب دستور شبکه ملی اطلاعات را 8 سال پیش فرمودند و کشورهایی بعد از ما کار را آغاز و شبکه ملی اطلاعات خود را محقق کردند اما در کشور ما چه شد؟ رهبر انقلاب تأکید فرمودند مادامی که شبکه ملی اطلاعات گسترش پیدا نکرده نباید پهنای باند بین الملل افزایش پیدا کند اما چگونه عمل کردند؟

وی عنوان کرد: امروز پهنای باند بین الملل چندین برابر پهنای باند داخلی است، وقتی در این زمینه صحبت می شود با مغالطه فرمایشات رهبر انقلاب را تحریف می کنند، این افراد خود را منتسب به ولایت می کنند اما منویات ایشان را وارونه جلوه می دهند.

جاویدنیا خاطرنشان کرد: آیا اجرای شبکه ملی اطلاعات مهم تر است یا رساندن اینترنت خارجی با محتواهای نامناسب به نقاط مختلف کشور؟ آیا راهبردهای برخی مسؤولان اثری جز ایجاد دسترسی راحت دشمن به فضای مجازی کشور و توسعه فرهنگ غربی با کمترین هزینه و ایجاد آموزش مجازی فرهنگ غربی برای جوانان داشته است.

وی اضافه کرد: آیا اقدامات مسؤولان به ویژه در وزارت ارتباطات نتیجه ای جز ایجاد راه آهن نوری برای لشکرکشی ارتش سایبری دشمنان به دور افتاده ترین روستاهای کشور و اشغال روح و فکر مردم با انوع سیاه نمایی، دین زدایی و اخلاق زدایی داشته است؟

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور گفت: آیا عملکرد شما باعث تربیت سرباز وحشی برای اهداف صهیونیستی نشد که طلبه بی گناه را به قربانگاه برد و فرزندان او را یتیم کرد، تربیت سربازان وحشی داعشی که اهواز، زاهدان، مجلس و حرم امام را به خاک و خون کشیدند نتیجه چه بود؟ مراقب آه پدر و مادرانی که فرزندانشان در این فضا پر پر می شوند باشید.

وی افزود: اگر از فضای فتنه ای که در زمینه فضای مجازی ایجاد شده خارج شویم موضوع بسیار شفاف است، ادعا می کنند که توانسته ایم صنایع روستاها را توسعه دهیم تا افراد از طرق فضای مجازی کالای خود را به جهان بفروشند، بر فرض درست بودن این ادعا باید ببینیم در قبال آن چه چیزهایی را از دست می دهیم.

جاویدنیا اظهار داشت: مردم حق برخورداری از امکانات را دارند اما مسؤولان فضایی ایجاد می کنند که سبب لشکرکشی سایبری دشمنان و حضور دشمن در خانه های مردم می شود، عده ای می گویند می خواهیم در این فضا حضور هوشمندانه داشته باشیم اما آیا می توانیم در زمین دشمن پیام انقلاب را برسانیم؟ صفحه سردار سلیمانی در اینستاگرام چند بار حذف شده است؟ قطعا دل آمریکا و صهیونیست برای ما نسوخته که نرم افزارهای رایگان در اختیار ما قرار دهند.

وی ادامه داد: حضور بی ضابطه در فضاهای خارجی چیزی جز خدمت به دشمن نیست، رهبر انقلاب می فرمایند دشمن در این فضا آرایش جنگی دارد و در فضای جنگ نرم اولین اقدام شناخت دشمن در عرصه های مختلف است، حضور هوشمندانه در فضای مجازی باید درست تعریف شود، حضور در این فضاها سبب جاسوسی دشمن و شناسایی دقیق افراد و استفاده در راستای اهداف و مقاصد آن می شود.

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور ابراز داشت: امروز صهیونیست ها به سربازان خود آموزش زبان فارسی می دهند تا با  ارائه مطالب مدنظر خود ایجاد اختلاف و مشکل کنند، ما در حال حاضر به انقلابی در زمینه فضای مجازی نیاز داریم.

وی عنوان کرد: متأسفانه خودمان نمی گذاریم صنعت نرم افزاری در کشور بال و پر بگیرد، ما باید زمینه را برای رشد و پیشرفت نرم افزارهای ایرانی فراهم کنیم، امروز هند 10 برابر درآمد نفتی ایران از صنعت نرم افزار کسب درآمد می کند، پالایش فضای مجازی امر صریح رهبر انقلاب است اما عده ای مردم را گروگان گرفته اند، امروز با حجم اطلاعات غیر مفید جلوی فهم مطالب مفید را می گیرند.

جاویدنیا خاطرنشان کرد: متأسفانه تفکر انقلابی حتی در داخل کشور هم سانسور شده است، مردم باید یاری رسان مسؤولان در زمینه اجرایی شدن دستورات رهبر انقلاب باشند، مصوبات شورای عالی فضای مجازی هنوز به صورت کامل و درست اجرا نشده است، به دنبال این این هستیم که قانون را طبق فرمایش رهبر انقلاب بدون ملاحظه این و آن انجام دهیم.

وی اضافه کرد: مردم اهواز، همدان و شهرهای دیگر هزاران شکایت داشته اند و این شکایت ها پیگیری خواهد شد، شهادت طلبه همدانی باید اسباب بیداری جامعه شده و بدانیم که دشمن تا کجا نفوذ کرده است، دستگاه قضایی به وظیفه خود در زمینه فضای مجازی عمل خواهد کرد و دولت و به ویژه وزیر ارتباطات باید به فرمایشات رهبر انقلاب جامه عمل بپوشاند.

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور تأکید کرد که اگر مسؤولان از نرم افزارهای داخلی حمایت کنند مطمئنا می توان خدمات خوبی را به جامعه ارائه دهند اما متأسفانه این حمایت وجود ندارد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد قمین
ارسال نظرات