۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۱۷۶۷۷
حجت الاسلام میردامادی مطرح کرد؛

نگاه ویژه بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع علم و پژوهش

نگاه ویژه بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع علم و پژوهش
استاد حوزه علمیه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یک سند بالادستی تأکید کرد که توجه رهبر معظم انقلاب به بحث علم و پژوهش در این بیانیه قابل دقت و ارزیابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قم با رویکرد تبیین رسالت حوزه های علمیه و روحانیت در قبال بیانیه گام دوم انقلاب در سالن نشست های خبرگزاری رسا آغاز شده و هم اکنون در حال برگزاری است.

حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی استاد حوزه علمیه قم و عضو مجمع جهانی شیعه شناسی در این نشست با بیان این که بیانیه گام دوم انقلاب جزء اسناد بالادستی برای دستگاه های اجرایی و مجموعه های تقنینی محسوب می‌ شود، گفت: فکر می‌ کنم این بیانیه در واقع می‌ تواند به عنوان یک دستور کار جدی در حد قانون مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با اشاره به این که بخش هایی از این بیانیه حائز نکات پراهمیت و جدی است، عنوان کرد: در بخش هایی از این بیانیه به علم و پژوهش توجه داده شده است، طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب علم و پژوهش آغاز کار است چون کارهای علمی و پژوهشی همواره باید به روز و نو شود و حوزه علمیه در این قسمت خوب عمل کرده است.

استاد فلسفه اسلامی در ادامه یادآور شد: ما در بخش علم و پژوهش دچار دو مشکل و آسیب هستیم؛ یک بحث مربوط به سبک علم و پژوهش است که مراکز آموزش عالی باید در روش خود تجدید نظر کنند تا آموزش ها در مقام اجرا و کاربرد تأثیر گذار باشد و دوم آیین نامه هایی است که الان در وزارت خانه ها و مجموعه های اجرایی کشور دیده می‌ شود و باید اصلاحات جدی در آن صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: مسأله دیگر بحث معنویت و اخلاق است یعنی شعور معنوی و وجدان اخلاقی باید در جامعه گسترش پیدا کند، قسمت مهم این وجدان توسط اساتید بزرگواری است که در حوزه دین و حوزه های علمیه مشغول فعالیت هستند.

عضو مجمع جهانی شیعه شناسی در ادامه با بیان این که رسانه ها در بحث شعور و وجدان اخلاقی می‌ توانند نقش آفرین باشند، گفت: این بحث زمینه خوبی برای اجرا معنویت خواهد بود.

وی تأکید کرد: بحث دیگری که از بیانیه مربوط به حوزه های علمیه می‌ شود همان موضوع اقتصادی است که در این زمینه نظریه ها ودیدگاه هایی خوبی داریم که باید دستگاه های اجرایی به درستی مجموعه های اقتصادی کشور نسبت به دیدگاه های مترقی بزرگان اقتصاد که اقتصاد را با دیدگاه دینی مطالعه کرده اند، توجه کنند.

حجت الاسلام میردامادی ابراز داشت: در بخش عدالت و مبارزه با فساد نیز کارهای خوبی انجام شده است و فعالیت های جدید دستگاه قضایی نوید بخش است، ولی مهمتر از آن این است که به درستی بتوان ریشه فساد را با توجه به دیدگاه های اسلام و چارچوب های قانونی که به طور خودکار مبارزه با فساد انجام می‌ شود، از بین برد./1330/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 11
ارسال نظرات