۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۳۰۹۷۳
رییس جامعةالمصطفی العالمیه مطرح کرد؛

سکوت مجامع بین المللی در برابر ظلم آشکار به رهبر و شیعیان نیجریه

سکوت مجامع بین المللی در برابر ظلم آشکار به رهبر و شیعیان نیجریه
حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: مجامع بین المللی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند در رابطه با ظلم آشکار به رهبر و شیعیان نیجریه سکوت کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم تکریم و بزرگداشت شیخ ابراهیم زاکزاکی، رهبر نهضت اسلامی نیجریه همراه شب گذشته با دعای توسل برای آزادی وی در حرم مطهر رضوی با حضور زائران و مجاوران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، رییس جامعةالمصطفی العالمیه در این مراسم با اشاره به سکوت مجامع بین المللی در برابر ظلم آشکار به رهبر شیعیان نیجریه، گفت: سال ها است که حکومت وقت این شخصیت مجاهد را با وضعیت ناگوار در حصر، حبس و زندان قرار داده است و مجامع بین المللی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند در این زمینه سکوت کرده اند و در سایه این سکوت در عین این که دادگاه حکم به بی گناهی ایشان را داده است اما شیخ زکزاکی و همسر وی را به رغم وضعیت بد جسمی به زندان برگردانده شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به استعمار کشورهای جهان توسط کشورهای ابرقدرت دنیا، ابراز کرد: جوانان ما تصور می کنند که پیشرفت های کشورهای غربی محصول پیشرفت خود آن ها است اما باید بدانند که کشورهای مدعی حقوق بشر قرن ها  است که صدها میلیون نفر در عالم را به استخدام و استعمار خود در آورده و از منابع و امکانات آن ها در جهت پیشرفت کشور خود بهره می برند از جمله نیجریه سال ها تحت سلطه انگلیس بود و کمتر از 60 سال از استقلال این کشور می گذرد اگر چه اکنون نیز به گونه ای دیگر این کشورها تحت سلطه استعمار قرار دارند.

رییس جامعةالمصطفی العالمیه با اشاره به عشق و ارادت شیخ زکزاکی به امام خمینی و پیام انقلاب اسلامی ایران، گفت: شیخ زکزاکی در سال 1953 به دنیا آمد و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و آشنایی با  انقلاب و پیام عدالت خواهانه امام از طریق اساتید خود در دانشگاه به همراه چند جوان دیگر با سختی و تنگ دستی به ایران آمد و بعد از دیدار با امام چنان منقلب می شود که به عنصر فعال در خدمت انتقال پیام انقلاب اسلامی تبدیل می شود.

وی افزود: فعالیت شیخ زاکزاکی در انتقال پیام انقلاب اسلامی چنان گسترش می یابد که حکومت وقت در نیجریه از سال 1981 تا 1984 وی را به زندان می اندازد اما نمی تواند صدای عدالت خواه را خاموش کند و این مجاهد پس از آزادی از زندان جنبش اسلامی را در نیجریه بنیان گذاری می کند و کار آن انجام خدمات اجتماعی از قبیل تأسیس مدارس و خیریه ها بود و توانست از این طریق به دل مردم راه یافته و دل های پاک را به سمت مکتب اهل بیت متمایل کند و 10 تا 25 میلیون نفر فوج فوج به مکتب اهل بیت پیوستند.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت جسمی شیخ زکزاکی، اظهار کرد: شیخ زاکزاکی نماد استفامت، مجاهدت و فداکاری است، وضعیت جسمی این مجاهد و همسر ایشان نگران کننده است و همگی باید بر ضرورت آزادی و بی گناهی ایشان اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: امروز در نیجریه گروه هایی مانند بکوحرام فعال هستند و به جان انسان ها  با وحشیگری تعدی می کنند اما کسی با او کار ندارد اما مجموعه ای که همه کار او خدمت رسانی به مردم  بود را به خاک و خون می کشند چون حرکت این جنبش اسلامی موجب هراس و نگرانی جریانی بود که به دنبال تسلط ذخایر و منابع دنیای اسلام و همه جای عالم است.

وی ایجاد تفرقه بین کشورهای مسلمان را از توطئه های امروز جریان سلطه و قدرت دانست و ابراز کرد: جریان سلطه و قدرت هرگز خیرخواه هیچ ملتی  و مردمی نبوده اند و به هیچ چیز به جز منافع مادی خود اهمیتی نمی دهند، خود به دنبال اتحادیه و پیمان هستند اما با توطئه های مختلف درصدد ایجاد اختلاف بین کشورهای مسلمان که دارای سرنوشت و فرهنگ مشترک بوده، هستند.

رییس جامعةالمصطفی العالمیه ابراز کرد: کشورهای صاحب قدرت معنویت، انسانیت و حتی حقوق بشری را بیان می کنند که مطابق با منافع آن ها باشد، امروز در برابر کشته شدن ده ها هزار نفر از زن و کودک یمنی و این ظلم آشکار سکوت کرده و تنها به منافع نفتی خود اهمیت می دهند اما اگر از دماغ یک صهیونیستی خون بیاید، دنیا را به آتش می کشند بنابراین ما به این کشوهای مدعی حقوق بشر و قدرت امید نداشته و نباید داشته باشیم و اگر کسی به لبخند این ها امید داشته در اشتباه هستند.

وی با اشاره به آیات و روایات در مورد حمایت از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم، گفت: ما نمی خواهیم صدای ملت مظلوم نیجریه را به گوش صاحبان قدرت برسانیم چون این ها خود می دانند بلکه می خواهیم این صدا به گوش حقیقت جو و عدالت خواه در عالم برسد و در عین همه این سرکوب ها و محبوس شدن رهبر شیعیان نیجریه این راه ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که صدای حق همیشه زنده است، اظهار کرد: امروز رسانه های باطل تلاش می کنند تا مانع شنیدن صدای عدالت خواه و رسیدن پیام انقلاب اسلامی به جهان شوند اما بر طبق آیات قرآن و روایات نمی توانند و سخن حق به گوش عالم خواهد رسید و وظیفه ما است تا در این جهت تلاش کنیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات